در روز پایانی از رقابت های والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷ در ژاپن، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ فرانسه را از پیش رو بردارد و ضمن کسب نخستین بردش برابر این تیم به اولین مدال جهانی تاریخ خود دست یابد.
کد خبر: ۴۹۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 17 September 2017
به گزارش تابناک : در روز پایانی از هفتمین دوره رقابت‌های والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان که از بیست و یکم شهریور ماه و با حضور شش تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی دو شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن برگزار می‌شود، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین و آخرین دیدارش رو در روی فرانسه قرار گرفت و در پایان با ارائه یک بازی برتر توانست ۳ بر ۲برابر قهرمان لیگ جهانی به پیروزی برسد و طعم اولین مدال جهانی تاریخ والیبال ایران را شیرین تر کند. 
تیم ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، امیر غفور، سامان فائزی، محمد موسوی و فرهاد قائمی وارد زمین شد. 
شاگردان ایگور کولاکویچ با وجود پیروزی در دو ست نخست در ست های سوم و چهارم نتیجه را واگذار کردند اما با درخشش در ست پنجم توانستند با امتیاز های ۳۸ بر ۳۶، ۲۵ بر ۲۳، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۷ و ۱۵ بر ۱۱ توانستند قهرمان لیگ جهانی را به زانو درآورند و موفق شدند به اولین برد خود در تاریخ رقابت هایش با خروس ها دست یابد. 
در این دیدار زیبا در ست نخست ۷۴ امتیاز بین دو تیم رد و بدل شد که در پایان ایران ۳۸ بر ۳۶ به برتری دست یافت. در اوسط ست نخست محمد جواد معنوی نژاد به جای فرهاد قائمی وارد زمین شد و تا پایان بازی عملکرد درخشانی از خود نشان داد. 
 
 
والیبال ایران در پایان جام قهرمانان بزرگ جهان با چهار برد و یک شکست برابر برزیل ۹ امتیازی شد و به مدال برنز دست یافت. 
شاگردان استفان تیلیه هم که در نبود ستاره های چون اروین انگاپت و لی روکس به هیچ عنوان عملکرد قابل قبولی از خود ارائه نکردند و با چهار شکست و کسب تنها یک برد برابر ژاپن با سه امتیاز در رده پنجم ایستادند. 
 
ایران برای سومین بار است که در جام بزرگ قهرمانان جهان شرکت می‌کند و در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ به ترتیب به عناوین پنجم و چهارم دست یافته بود. 
در دیگر دیدارهای امروز (یکشنبه)، ایتالیا سه بر یک آمریکا را شکست داد و از ساعت ۱۳:۱۰ برزیل برای کسب پنجمین مدال طلای خود در دیداری راحت به مصاف ژاپن می رود.





منبع : ایران اکونومیست 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار