مشاور عالی امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آئین نامه چگونگی فعالیت خانه های استیجاری قشم آماده و به زودی ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 14 June 2015
به گزارش تابناک -جزیره، حسین افشار در جلسه کمیته ساماندهی اماکن اقامتی و استیجاری قشم با بیان این مطلب گفت: ارائه خدمات در خانه های استجاری تنها با دریافت مجوز از دستگاه های ذیربط و در ایام خاص از جمله نوروز و مناسبت های تعطیلی چند روزه امکانپذیر است.
 
 وی با اشاره به فعالیت خانه های استیجاری و کاشانه میهمان در سطح شهرها و روستا های قشم، یادآور شد: معرفی هنر صنایع دستی، آداب و رسوم بومیان، هنر های تجسمی، فرهنگ و ادب و همچنین اطلاعات مربوط به سایت های مهم گردشگری به مسافران در این اماکن، حائز اهمیت است.
 
افشار از برگزاری دوره های آموزشی و همچنین مسائل مربوط به بهداشت محیطی برای اداره کنندگان کاشانه میهمان به عنوان یک نیاز در زمینه  تقویت حوزه گردشگری قشم نام برد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: سال 93 تعداد یک هزار و 800 تخت به مجموعه تخت های اماکن اقامتی قشم اضافه شد و در سال جاری نیز همین تعداد تخت اضافه خواهد شد.
 
 عبدالجواد کمالی افزود: دو هتل مدرن در شهر قشم نیز براساس استراتژی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با رعایت زمان دقیق اجرای پروژه ها از سوی سرمایه گذاران با جدیت دنبال می شود و با توجه به پیشرفت فیزیکی هر یک از این دو پروژه، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.
 
مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم هم طی سخنانی کوتاه گفت: مناطق آزاد به ویژه قشم براساس تردد فراوان مسافران فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.
 
علیرضا عباسی اعلام کرد: آسیب شناسی علمی بهترین رویکرد برای جلوگیری از مشکلات در حوزه های مختلف از جمله گردشگری است که برای موفقیت در فرآیند کارها، بسیار حائز اهمیت می باشد.
 
 حسین اسماعیل زاده نماینده دستگاه قضا شهرستان قشم نیز با بر اهمیت ساماندهی خانه های استیجاری تاکید کرد و گفت: با استفاده از روش های مختلف اطلاع رسانی در مبادی ورودی جزیره قشم باید مردم را به سمت واحدهای اقامتی مجاز هدایت کنیم.
 
 وی ادامه داد: نصب شماره تلفن اماکن استیجاری بر روی تاکسی ها، فروشگاه ها، میادین و خیابان ها براساس قانون جرم است و قابلیت پیگرد قانونی دارد.
 
 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست از طراحی سیستمی برای انتقال اطلاعات سفر به مسافران در بدو ورود به جزیره قشم خبر داد.
 
 محسن زارع پور ادامه داد: در این طرح که با همکاری اپراتورهای همراه اول و ایرانسل اجرایی خواهد شد ضمن خوشامد گویی به مهمانان از طریق تلفن همراه، تمامی نیازهای حوزه گردشگری نیز در اختیار مسافران قرار می گیرد.
 
وی از شناسایی 35 نقطه شهری برای نصب تابلو های اطلاع رسانی و راهنمای گردشگری نیز به عنوان دیگر اقدامات در دست اجرای این اداره کل در راستای خدمات به مسافران جزیره قشم نام برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار