ولی اله سیف با حضور در یک برنامه تلویزیونی وعده جدید دیگری مبنی بر اینکه دو موسسه ثامن و مهر اقتصاد از نظر بانک مرکزی مشکلی ندارند داده است که معلوم نیست تا چه حد می توان روی آن حساب کرد.
کد خبر: ۴۷۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 06 August 2017
به گزارش تابناک : بانک مرکزی اعلام کرده که دو موسسه ثامن و مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر برای کسب مجوز از این نهاد ناظر پولی، ادغام خواهند شد و بر این اساس خیال سپرده گذاران این دو موسسه را که در دو ماه اخیر به دلیل انتشار شایعات دل نگران شده بودند، راحت کرد. 

گفتنی است رییس کل بانک مرکزی از برنامه بانک مرکزی برای تجمع موسسه اعتباری کوثر با دو موسسه متقاضی مجوز یعنی مهراقتصاد و ثامن خبر داده تا یک بانک جدید در شبکه بانکی کشور شکل گیرد.

اما نکته قابل توجه اینکه بر اساس شواهد موجود، موسسه ثامن در روزهای اخیر سپرده‌ها را پس نداده و به مشتریان خود گفته که سیستم‌های کامپیوتری‌اش دچار مشکل است.

جالب اینکه انتشار خبر مربوط به ادغام موسسات ثامن، مهر اقتصاد و کوثر در خرداد ماه گذشته (۲۴ خرداد) سبب شد تا سپرده گذاران ثامن با تجمع در مقابل شعب آن، خواهان برداشت از حساب های خود باشند.

این وضعیت سبب شد تا مسئولان موسسه به دلیل حجم بالای تقاضا، قدرت تامین نقدینگی کافی را در یک بازه زمانی کوتاه و چند روزه نداشته باشند که این امر به شایعات مبنی بر ورشکستگی آن دامن زد اما در نهایت بانک مرکزی اعلام کرد که ثامن از موسسات متقاضی مجوز از بانک مرکزی است و مشکلی ندارد.

بر اساس این گزارش موسسه ثامن از سال ۷۶ در قالب یک تعاونی اعتباری در شهر مشهد فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۸۹ در برنامه ساماندهی بانک مرکزی قرار گرفت و نام آن در فهرست اولیه این بانک نیز منتشر شد.

مسئولان این تعاونی برای تامین نظر بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت ثبت اسامی و القاب معصومین برای موسسات اعتباری، عنوان آن را از «ثامن الائمه» به «ثامن» تغییر دادند.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار