با توجه به اینکه وزیر نفت به دلیل اتهامات و برخوردهایی که تا کنون از سوی جناح‌های مختلف به وی شد، بارها اظهار کرد که، تمایلی برای همکاری با دولت جدید را ندارد ،اما شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت و مجلس خواستار ماندن زنگنه در کابینه و پست وزرات نفت هستند و از طرفی برخی رسانه‌ها حضور قطعی وی را اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۴۷۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 02 August 2017
به گزارش تابناک : در آستانه مراسم تنفیذ و تحلیف حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور جدید، درخواست‌ها برای ادامه حضور بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت بالا گرفته است.

 بر اساس این گزارش اخیرا اخبار متفاوتی مبنی بر عدم تمایل زنگنه به حضور در وزارت نفت در محافل سیاسی و نفتی و اخبار رسانه ها منتشر شد تا آنجا که حتی برخی روزنامه‌های حامی دولت از «کابینه بدون زنگنه» نوشتند. 

گفتنی است که پس از انعقاد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با توتال فرانسه حملات مخالفان دولت به وزارت نفت شدت گرفت و موضوعاتی از قبیل قرارداد کرسنت بار دیگر از سوی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مخالف دولت پیش کشیده شد.

واکنش زنگنه و تیمش به این حملات نیز تمامی این ادعاها را رد کرد به عنوان مثال مشاور ارشد وی چندی پیش اعلام کرد: کناره گیری زنگنه از وزارت نفت تکذیب شده است و منشا چنین اخباری مشخص است که کدام دلالان در پرونده فساد نفت به دنبال دامن زدن به چنین حواشی هستند. 

چنین واکنشهایی باعث شد که گمانه زنی ها برای حضور زنگنه در مقام وزارت نفت بیشتر شود با این حال، مجموعه این حملات و کارشکنی ها که طی چهار سال گذشته بطور مداوم متوجه وزارت نفت و فعالیت های آن در حوزه های مختلف توسعه ای، تولیدی، بین المللی، قراردادی و... بوده است؛ زنگنه را به شدت برای ادامه مسئولیت دچار تردید کرد تا آنجا که در پی دعوت رییس جمهور برای حضور در کابینه دوازدهم، اعلام کرد: «چه معنا دارد که ما هم کار کنیم، هم دزدی نکنیم و هم متهم شویم و حرف بشنویم؟

از سوی دیگر ، زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر ادامه همکاری در کابینه جدید نیز اعلام کرد: از چیدمان جدید روحانی بی اطلاع هستم.

اعلام قطعی حضور زنگنه در برخی سایت‌ها
جالب اینکه برخی سایتها و رسانه ها در گمانه زنی های خود حضور زنگنه را قطعی عنوان کرده اند.

 سایت جامعه خبر امروز چهارشنبه در خبری نوشت : شب گذشته در جلسه ای با حضور مسئولان ارشد دولت، نام زنگنه به عنوان گزینه نهایی وزارت نفت در دولت آتی انتخاب شد.

این سایت ادعا کرده شب گذشته در جلسه ای با حضور مسئولان ارشد دولت، نام زنگنه به عنوان گزینه نهایی وزارت نفت در دولت آتی انتخاب شد. از این رو مقرر شده تا نام بیژن نامدار زنگنه به عنوان گزینه نهایی تصدی پست وزارت نفت در دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

به نوشته این سایت، به رغم اینکه در روزهای اخیر خبرهایی رسمی و غیررسمی از احتمال کناره گیری زنگنه از تصدی پست وزارت نفت و عدم علاقه این عضو کابینه دولت یازدهم برای حضور در کابینه دولت دوازدهم به گوش می رسید، شب گذشته در جلسه ای با حضور مسئولان ارشد دولت، نام وی به عنوان گزینه نهایی وزارت نفت در دولت آتی انتخاب شد.

همچنین سایت" انرژی امروز" اعلام کرده : منابع نزدیک به وزارت نفت دو روز قبل به «انرژی امروز» اطلاع دادند زنگنه تردیدها را کنار گذاشته و حضور او در دولت آینده تقریبا قطعی شده است.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار