در حالی بانک مرکزی از پرداخت پنجمین مرحله طرح تعیین تکلیف سپرده های سپرده گذاران تعاونی فرشتگان تا دو میلیارد ریال خبر میدهد که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس، معتقد به اهمال و سهل انگاری این بانک در رسیدگی به مشکلات موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز هستند و تاخیر بیش از حد در پرداخت مطالبات سپرده گذاران را غیرقابل توجیه عنوان می کنند.
کد خبر: ۴۶۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 30 July 2017
به گزارش تابناک : بانک مرکزی اعلام کرده است: پنجمین مرحله از طرح تعیین تکلیف سپرده های سپرده گذاران آن تعاونی، تا سقف دو میلیارد ریال در شعب هشتادگانه مؤسسه کاسپین آغاز خواهد شد که بر اساس آن سپرده گذاران می توانند به منظور تعیین تکلیف سپرده خود به شعب منتخب، مراجعه و نسبت به افتتاح حساب و تعیین تکلیف سپرده خود اقدام کنند.

این در حالی است که بانک مرکزی و قوه قضاییه برای تعیین تکلیف موسسات مالی قرار است نشست برگزار کنند اما آیا این نشست‌ها آیا منجر به نتیجه خواهد شد؟!

قصور بانک مرکزی در رسیدگی به پرونده موسسات مالی
بر اساس این گزارش، در این بین برخی نمایندگان از بدعهدی بانک مرکزی در تعیین تکلیف موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز می گویند.

به گفته نائب رییس کمیسون عمران مجلس، هیچ خبری در خصوص نحوه پرداخت سپرده های سپرده گذاران موسسه آرمان نیست و از این رو بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

مجید کیان پور با اشاره به فرصت مجلس به بانک مرکزی برای تعیین تکلیف موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، گفت: با توجه به اتمام فرصت مذکور بانک مرکزی باید پاسخگوی مطالبات مردم و همچنین موکلان آن ها در مجلس باشد.

وی با انتقاد از عدم پیگیری جدی بانک مرکزی در رسیدگی به مشکلات به وجود آمده از سوی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در پرداخت سپرده های مردم،می گوید: اهمال و سهل انگاری بانک مرکزی در رسیدگی به مشکلات موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و تاخیر بیش از حد در پرداخت مطالبات سپرده گذاران غیرقابل توجیه است و بانک مرکزی بی جهت در حال وقت کشی است.

کیان پور با اشاره به پیامدهای منفی عدم پرداخت مطالبات مردم به ویژه بدگمانی آنان به نظام بانکی کشور معتقد است: رئیس کل بانک مرکزی به نمایندگان مردم قول مساعد داد که ظرف مدت یک هفته این موضوع را تعیین تکلیف کند حال سوال این است که چرا چنین اتفاقی رخ نداد؟ چرا بانک مرکزی از خود اراده ای برای حل این مشکل نشان نمی دهد؟

رئیس کل بانک مرکزی به وعده خود به مردم و نمایندگان آنان مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز عمل نکرد ، بنابراین باید در اسرع وقت دلیل یا دلائل قانع کننده ای برای این کار ارائه دهد.

نشستهای مشترک، نتیجه میدهد؟!

این در حالی است که بانک مرکزی و قوه قضاییه برای پیگیری وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری، همچنان قرار است نشست مشترک برگزار کنند.

این خبر را عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس داده و گفته است: بعد از برگزاری این نشست نتایج پیگیری ها به مردم اطلاع رسانی می شود.

محمد خدابخشی معتقد است: لزوم ساماندهی موسسات مالی و اعتباری، باید بیش از بیش مورد توجه دولت باشد که بر اساس آن پس از پیگیری های صورت گرفته درباره وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری، معاون پارلمانی بانک مرکزی اعلام کرده که نشست مشترک مسئولان بانک مرکزی و قوه قضاییه در خصوص مشکل سپرده گذاران آرمان توسعه و سایر موسسات برگزار می شود.

جالب اینکه مهلت‌هایی که نمایندگان به بانک مرکزی برای تعیین تکلیف موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز می دهند به درازا می کشد.

20 تیرماه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از مهلت یک هفته ای نمایندگان به بانک مرکزی برای تسریع در تعیین تکلیف موسسات مالی غیرمجاز خبر داد اما این روند با کندی در حال انجام است.

جالب اینکه شهاب نادری اعلام کرده بود در صورتی که در مهلت یک هفته ای بانک مرکزی نتواند این نوع موسسات را تعیین تکلیف کند با موافقت نمایندگان اعمال ماده 236 و ارسال پرونده این موسسات به قوه قضاییه صورت می گیرد. اما همچنان شاهد برگزاری نشست های مشترک بانک مرکزی برای این پرونده هستیم.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار