رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران می گوید: با كاهش توليد، بيكاري در كشور افزايش مي‌يابد و با افزايش واردات ، اشتغال براي نيروي كار ديگر كشورها ايجاد مي شود.
کد خبر: ۴۶۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 30 July 2017

به گزارش تابناک : چرخ صنعت و تولید چند سالی است که دشوارتر و کند تر از هیمشه می چرخد، برخی از کارشناسان حاشیه  سود پایین بخش تولید و صنعت را از علل بی تمایلی سیستم بانکی در اعطای تسهیلات به این بخش می دانند و بر این باورند بخش تولید و صنعت نیز با مشکلات و کاستی هایی مواجه است.

در اين ميان فعالان بخش صنعت رفع بسیاری از این مشکلات را در گرو اعطای تسهیلات بانکی می دانند و بر این باورند که سخت گیری بانک ها در پرداخت تسهیلات در کنار دیگر مشکلاتشان مزید بر علت است و آنها را با موانع بسیاری مواجه کرده است.


بخش صنعت نيازمند حمايت دولت است
در همین رابطه رئيس خانه صنعت و معدن استان تهران در خصوص مشکلات ارائه تسهیلات بانکی به صنایع  معتقد است : در ایران بانک ها به جای این که به حل مسائل مالی صنعت بپردازند وسیله ای شده اند برای سنگ انداختن در امور مالی صنایع .


وی، در گفتگو با اکو تیتر، با تاكيد بر لزوم پرداخت تسهيلات بانكي به واحدهاي صنعتي كشور معتقد است: بيكاري، گراني و سرگرداني افرادي كه به دنبال سرمايه‌گذاري در بخش صنعت هستند ، ناشي از عدم همكاري نظام بانكي براي اعطاي تسهيلات به بخش مولد است.


به گفته رئيس خانه صنعت و معدن: در صورت ادامه اين روند، بايد شاهد ورشكستگي بيش از پيش واحدهاي توليدي و شادماني رونق بخش دلالي و واردات كالاهاي مشابه به كشور باشيم. اين در حاليست كه با كاهش توليد، بيكاري در كشور افزايش مي‌يابد و با افزايش واردات ، اشتغال براي نيروي كار ديگر كشورها ايجاد مي شود.


بانك ها جوابگوي بخش صنعت نيستند 
درهمين خصوص معاون اسبق بانك مركزي عنوان كرد: بانک‌ها طي چند سال گذشته به دلیل کمبود منابع، بسیاری از پرونده‌های درخواست تسهیلات و اعتبار را بدون پاسخ به فعالان صنعتی بازگرداندند.


علی رشیدی معاون اسبق بانک مرکزی، در گفتگو با اکو تیتر با بيان اين كه بانک‌ها نمی‌توانند جوابگوی بخش خصوصی و صنایع و تولیدکنندگان تصريح كرد: بانک مرکزی استقلال ندارد و اين مسئله در روند ارائه تسهيلات به بخش صنعت تاثير گذار است.


وی تصريح كرد: بانک‌ها به دلیل کمبود منابع از پرداخت سود واقعی سپرده به سرمایه‌گذاران خود باز می‌مانند. این مهمترین عامل خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و کاسته شدن از منابع بانکی است.


به گفته معاون اسبق بانک مرکزی، کاهش منابع بانکی نیز مانع از آن می‌شود که تسهیلات بانکی در اختیار بخش خصوصی و صنعت قرار گیرد. 






منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار