دبیر انجمن سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل گفت: در جلسه روز گذشته پس از اینکه مدیر عامل فولاد ناتوانی این شرکت را در خصوص تولید ورق های فولادی اعلام کرد براساس تصمیم معاونان وزارت صنعت مقرر شد که نرخ تعرفه مجدد به 10 درصد بازگردد.
کد خبر: ۴۶۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 23 July 2017
به گزارش تابناک : دامپینگ فولاد مبارکه در حالی طی یک سال گذشته علنی شده است که هم اکنون این شرکت بزرگ فولادی بزرگترین تولید کننده انواع ورق‌های فولادی با زخامت‌های مختلف برای تامین نیاز داخلی و خارجی در کشور شناخته می شود اما عملکرد یک سال گذشته این شرکت در رابطه با مشتریان داخلی، تولید داخل و از سوی دیگر صادرات محصولات تمام شده فولادی را با چالش جدی روبرو ساخته است.

در همین رابطه امیر حسین کاوه دبیر انجمن سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل در گفت و گو با اکو تیتر با انتقاد از حراج منابع ملی کشور برای خارجی ها  و دامپینگ صادراتی مواد اولیه فولادی علیرغم کمبود شدید داخلی اظهار داشت: با گذشت بیش از یک سال از لغو تحریم پس از اینکه قرار شد توان تولید داخلی تماما در اختیار صنایع پایین دستی قرار بگیرد مقرر شد شرکت های تولید کننده ورق توانمندی خود را در تولید ورق های فولادی اعلام کنند. در آن مقطع زمانی تولید کنندگان ورق امارهایی را مبنی بر تولید دو میلیون و 100 هزار تن ورق فولادی سه میلیمتری و بالای سه میلیمتری ارائه دادند تا تولید کنندگان صنایع داخلی با مشکل مواجه نشوند. 

وی ادامه داد: سال گذشته مدیر عامل فولاد مبارکه در حضور وزیر صنایع صورت جلسه ای را امضا کرد مبنی براینکه یک میلیون و 100 هزار تن ورق فولادی 3 میلیمتری تولید کند. همچنین در جلسه فوق مقرر شد که یک میلیون تن نیز ورق فولادی توسط نورد اهواز و گیلان تولید و تحویل داده شود.
کاوه یاد آور شد: سال گذشته سندیکای لوله و پروفیل نسبت به ارائه این امارها معترض شد و اعلام کرد که آمارها حقیقی نیست و اعضای سندیکا با اعتراض به اینکه آمارهای حقیقی نیست صورت جلسه را امضا نکردند.

دبیر انجمن سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل یاد آور شد: طی جلسه ای که روز گذشته در وزارت صنعت با حضور سه معاون وزیر برگزار شد آمارهای ادعا شده مورد پالایش قرار گرفت و براساس آمارهای فولاد مبارکه مشخص شد که نه تنها فولاد مبارکه نسبت به تولید ورق فولادی اقدام نکرده ، بلکه دو ورق ساز فولادی دیگر نیز کمتر از 200 هزار تن ورق تولید کرده اند. 
کاوه ، با انتقاد از عدم اجرای صحیح وعده های داده شد تصریح کرد: در حال حاضر ورق های فولادی مواد اولیه 600 گروه کالایی در کشور محسوب می شود که هم اکنون به دلیل عدم اجرای وعده ها مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است. 

وی یاد آور شد: هم اکنون در بهبوحه جنگ صنایع داخلی و گران فروشی شرکت های دولتی به صنایع پایین دستی بر روی سایت های بین المللی پرونده ای افشا می شود مبنی بر ارزان فروشی و دامپینگ فولاد ایران در اروپا. 

دبیر انجمن سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل تصریح کرد : شرکت فولاد مبارکه در یک سال گذشته نسبت به صدور ورق های مورد نیاز داخل به صورت دامپینگ عمل کرده است که متاسفانه همین اقدام در سالجاری نیز با حجم کمتری در حال رخ دادن است. 

کاوه یاد آور شد: به دلیل تبلیغات غیر واقعی فولاد مبارکه نرخ تعرفه از 4 به 400 درصد افزایش یافت. که همین مسئله ضررهای هنگفتی را به صنعت فولاد تحمیل کرد. 

دبیر انجمن سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل یاد آور شد: در جلسه روز گذشته پس از اینکه مدیر عامل فولاد ناتوانی این شرکت را در خصوص تولید ورق های فولادی اعلام کرد براساس تصمیم معاونان وزارت صنعت مقرر شد که نرخ تعرفه مجدد به 10 درصد بازگردد.






منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار