مدیر کل امور بین‌الملل راه‌آهن با بیان اینکه موضوع راه‌اندازی شرکت مشترک حمل‌ونقل ریلی بار بین ایران و قزاقستان دنبال می‌شود، گفت: قزاقستان تمایل دارد در راستای دپوی محصولات خود در بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری کند.
کد خبر: ۴۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 10 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، هدفگذاری راه‌اندازی شرکت مشترک حمل ریلی بار بین ایران و قزاقستان/ سرمایه‌گذاری قزاقستان در بندر شهید رجایی
 
عباس نظری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بازدید رئیس راه‌آهن قزاقستان از بندر شهید رجایی به دیدار وی با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: رئیس راه‌آهن قزاقستان از بندر شهید رجایی و بندرعباس بازدید کرد.
 
وی با اشاره به تعاملات ریلی ایران و قزاقستان اظهار داشت: طرف قزاقستانی مایل است برای ساخت سیلو در بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری کند تا به عنوان ترمینال گندم در این بندر این محصول خود را دپو کند و بدین ترتیب بارگیری این کالا تسهیل شود.
 
مدیر کل امور بین‌الملل راه‌آهن خاطر نشان کرد: ترانزیت ریلی گندم قزاقستان از ایران حدود 10 میلیون تن است که باید امکاناتی وجود داشته باشد تا پس از ‌آنکه محصولات وارد بندر شهید رجایی شد از نظر دپو و بارگیری بعدی مشکل خاصی وجود نداشته باشد.
 
* هدفگذاری تعیین تعرفه واحد ریلی بین ایران، قزاقستان و ترکمنستان
 
نظری اظهار داشت: هدفگذاری کرده‌ایم که نرخ حمل تن کیلومتر در بخش ریلی بار در سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان یکسان باشد.
 
مدیر کل امور بین‌الملل راه‌آهن با تأکید بر اینکه این تعرفه واحد باید قابل رقابت با جاده باشد، گفت: بدین ترتیب صاحبان کالا تشویق می‌شوند که کالای خود را از طریق ریل جابه‌جا کنند.
 
وی با بیان اینکه قزاقستان همکاری بسیار مناسبی در تعیین تعرفه واحد ریلی دارد اظهار داشت: این طرح ابتدا از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد که کشور قزاقستان همکاری مناسبی دارد و امیدواریم ترکمنستان نیز در این باره همکاری مناسبی داشته باشد.
 
وی با اشاره به استفاده از توانمندی ناوگان ریلی قزاقستان بیان کرد: تلاش می‌کنیم همکاری فنی - مهندسی دو طرف در بخش ریلی افزایش یابد.
 
* راه‌اندازی شرکت مشترک حمل‌ونقل ریلی بار بین ایران و افغانستان
 
نظری اظهار داشت: موضوع راه‌اندازی شرکت مشترک حمل‌ونقل ریلی بار بین ایران و قزاقستان را دنبال می‌کنیم.
 
وی در تشریح فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت مذکور حمل‌ونقل ریلی بار دو طرف را بر عهده می‌گیرد و تأمین مالی از سوی دو طرف انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار