به گفته نظری، تنها راهی که برای حل مشکل مؤسسات مالی و اعتباری وجود دارد این است که در سایر مؤسسات ادغام شوند.
کد خبر: ۴۴۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 26 June 2017
به گزارش تابناک : در روزهای اخیر برخی اخبار حکایت از آن دارد که بناست برای رفع مشکل برخی مؤسسات مالی و اعتباری مجاز و غیرمجاز که دارای مشکلات عدیده ای هستند، در این مؤسسات ادغام صورت گیرد چراکه شرایط این مؤسسات به گونه‌ای است که توان پاسخگویی به نیازهای مشتریان را ندارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،درباره اهمیت ادغام این  مؤسسات اظهار کرد: تنها راهی که برای حل مشکلات این مؤسسات وجود دارد این است که ادغام صورت گیرد چون آنها ورشکسته هستند؛ بنابراین آنها را با مؤسسات دیگری که هنوز سرپا هستند، ادغام می‌کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز سپرده‌گذاران باشند.
وی ادامه داد: این اقدام باعث ایجاد مشکل برای دیگر مؤسسات هم نخواهد شد بلکه فقط آنها را منضبط می‌کنند تا مشکلاتشان حل شود. اگر این کار را انجام ندهند، سپرده‌های مردم از بین خواهد رفت.

ادغام مؤسسات مالی و اعتباری تنها راه حل مشکلات آنهاست
نظری یادآور شد: آن مقدار دارایی که این مؤسسات ورشکسته دارند تبدیل به پول خواهند شد و در اختیار مردم و آن مؤسسه‌ای که با آن ادغام شده قرار می‌گیرد و اگر هم با کمبود نقدینگی مواجه شدند، بانک مرکزی برای رفع این مشکلات و جبران کمبود نقدینگی آنان کمک خواهد کرد.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تأکید کرد: این مؤسسات ۲۵ درصد سود به مردم پرداخت می‌کردند در حالی‌که در ایران، هیچ فعالیت اقتصادی چنین سودی ندارد بنابراین هدف آنها صرفا خرید زمان بوده است اما در این کار هم موفق نبوده و ورشکست شده‌اند.
این پژوهشگر اقتصاد اسلامی تأکید کرد: ادغام مؤسسات مالی و اعتباری که دارای مشکل هستند نیازمند این است که به ‌گونه‌ای عمل کنیم که سپرده مردم از میان نرود و بر مشکلات افزوده نشود اما تنها راه جمع کردن این مؤسسات است. 
نظری در پایان گفت: این مؤسسات مالی و اعتباری با سرمایه مردم در جاهایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما اکنون پول آنها نقد نمی‌شود که بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند در حالی‌که باید در جایی سرمایه‌گذاری کنند که بتوانند اصل و سود مشتریان را پرداخت کنند.




منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار