سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای به کمیسیون تخصصی شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴، خواستار توزیع سود سهام عدالت میان مشمولان زودتر از مهلت قانونی شد.
کد خبر: ۴۴۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 24 June 2017
به گزارش تابناک : سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به کمیسیون تخصصی شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44قانون اساسی، پیشنهاداتی را برای تکمیل مراحل اجرایی طرح ساماندهی سهام عدالت ارائه داد که یکی از محورهای مهم این پیشنهادات، درخواست اخذ مجوزهای لازم و تعیین زمانبندی و اولویت گذاری توزیع سود وصولی شرکتهای سرمایه‌پذیر است.

به اساس این گزارش؛ تازگی‌ها نیز رئیس کل این سازمان با اشاره به این که سازمان خصوصی‌سازی هنوز مبلغی از شرکتهای سرمایه‌پذیر بابت سود سال مالی 95 این شرکتها دریافت نکرده است گفته، به محض دریافت سود سهام عدالت از شرکتهای سرمایه‌پذیر این سود میان مشمولان توزیع خواهد شد که گویا نامه ارسالی به کمیسیون تخصصی شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44 نیز در این خصوص است.

مجامع عمومی شرکتهای سرمایه پذیر تا پایان تیرماه هر سال برگزار و سودهای آنها شناسایی و تقسیم می‌شود و پس از این مدت و بنابر قانون تجارت شرکتها هشت ماه مهلت دارند تا این سود را طبق قانون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهند.

از این رو سازمان خصوصی‌سازی برای اینکه بتواند توزیع سود را در مقاطع مختلف با اولویتهای خاص انجام دهد به نحوی که تمامی مشمولان بتوانند سود دریافت کنند مصوبه‌ای را به شورای عالی اصل 44 قانون اساسی ارسال کرده و منتظر پاسخ آن است.

همچنین گفته می‌شود سازمان خصوصی‌سازی در این مصوبه به دنبال تحقق دو شرط اساسی است که یکی از آنها توزیع همزمان سود میان مشمولان به محض دریافت از شرکتهای سرمایه پذیر است و موضوع دیگر نیز دریافت سود سهام از شرکتهای مزبور زودتر از موعد مقرر هشت ماهه است.

گفتنی است؛ پیشنهادات سازمان خصوصی‌سازی پس از تایید کمیسیون تخصصی شورای یاد شده و نهایی شدن، برای تصویب به شورای عالی اصل 44قانون اساسی ارسال می‌شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار