یک مثل قدیمی بین مردم روسیه رایج بود که نیکولای پادشاه روسیه می خواست به آبهای گرم ایران دست پیدا کند. زمان زیادی گذشت و هیچ گاه این امر محقق نشد. این گستره ی نیلگون همواره با تهاجم بیگانگان همراه بوده است. خلیج فارس همواره مورد احترام مردم ایران بوده و در طول تاریخ به عنوان یک هویت جمعی از آن یاد شده است. نگهداری از هویت اصیل این خلیج وظیفه ی هر ایرانی است.
کد خبر: ۴۴۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 22 June 2017
به گزارش تابناک : همواره برای حفظ و ثبت نمادهای ملی تلاش هایی صورت گرفته ، گاه به صورت سیستماتیک و گاه به صورت کمپین های مردمی. از ثبت میراث فرهنگی گرفته تا ارج نهادن به مناطق مهم گردشگری.
 
حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی برای تعادل بخشیدن به حیات انسانها و دستیابی به توسعه پایدار و سازمان‏یافته، که روند تکامل تمدن بشری را در پی خواهد داشت، از چنان اهمیتی برخوردار است که یک بسیج عمومی، جهانی، دولتی و مردمی را می‏طلبد. مردم باید محیطهای طبیعی و فرهنگی را به عنوان نهاد همبستگی معنوی در اجتماعات محلی خود تلقی کنند و بپذیرند که همان‏گونه که با انهدام و تخریب محیط طبیعی زندگی بشر به خطر می‏افتد، ویرانی میراث فرهنگی و تاریخی نیز زندگی معنوی را به مخاطره می‏افکند.امروزه در تمامی کشورها اهمیت حفاظت از محیط زیست که میراث طبیعی و فرهنگی در آن جای گرفته بر همگان روشن است.
 
کمپین حمایت و حفاظت از دلفین های خلیج فارس به راه افتاده است. محمد سعید ملک به عنوان یکی از فعالان عرصه ی محیط زیست ضمن اعلام این خبر گفت:" برای دفاع و ماندگاری دلفین خلیج فارس از ارگان های مختلف حمایت هایی جذب کردیم و برای نیل به اهداف خود با کشورهای مختلف دنیا در این زمینه مذاکره کردیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم."
 
ملک ضمن مطرح کردن دغدغه های فرهنگی گردشگری در این زمینه از همبستگی تشکل های مردم نهاد برای ثبت و حفاظت از دلفین های خلیج فارس خبر داد و ضمن تشریح برنامه های اقتصادی گفت:" تمام تلاش ما بر آن است که هم صنعت تورسیم را گشترش دهیم و از این راه برای جوانان اشتغال زایی کنیم."
 
ملک به عنوان متولی محقق شدن این هدف در زمینه نقش رسانه ها بر موثر بودن آنها تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که دلفین های خلیج فارس با محوریت منطقه آزاد قشم حفظ و حراست خواهند شد.
 
 



منبع : تیتربرتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار