در ادامهٔ برگزاری سری رقابت‌های خودرویی پدال به یکی از جذاب‌ترین کلاس‌های خودرویی یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در اولین دوئل این گروه، فراری کالیفرنیا T در برابر مک‌لارن 570S قرار گرفت که شاهد رقابت بسیار نزدیک و البته جذابی بودیم.
کد خبر: ۴۴۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 14 June 2017

به گزارش تابناک : در نظرسنجی سایت مک‌لارن با اختلاف تنها 22 رأی جلوتر از فراری است اما نظرسنجی کانال تلگرام اوضاع را کاملاً تغییر داده چراکه در اینجا فراری با اختلاف بیشتری بالاتر از مک‌لارن قرار دارد. درهرحال به‌طورکلی در این دوئل 1750 رأی به ثبت رسیده که نهایتاً کالیفرنیا T توانست با 904 رأی بر 570S با 846 رأی پیروز گردد. بدین ترتیب مک‌لارن 570S با اختلاف جزئی و درحالی‌که 49 درصد از کل آراء را کسب نموده از دور رقابت‌ها کنار رفت. حال در دومین دوئل گروه سوپراسپرت‌ها نیز شاهد رقابت بسیار جذابی خواهیم بود چراکه پرچم‌دار اسب‌های وحشی مارانلو یعنی فراری 812 سوپرفست به جنگ سردمدار گاوهای خشمگین سنت آگاتا یعنی لامبورگینی اونتادور S رفته است.

فراری 812 سوپرفست

مدل F12 برلینتا در نمایشگاه ژنو 2012 به‌عنوان جانشین مدل 599 رونمایی شد. این خودرو که چیزی بین یک گرند تورر و یک سوپراسپرت محسوب می‌شود، همچنان مانند پیشینیان خود از ساختار موتور جلو/محور عقب استفاده می‌کرد؛ اما کم‌کم غبار پیری بر چهرهٔ F12 نشسته بود که فراری به‌تازگی از جانشین آن با نام 812 سوپرفست پرده‌برداری کرده است. البته 812 همانند F12 خودروی کاملاً جدیدی نیست و در اصل نسخهٔ بروز شده‌ای از همان F12 محسوب می‌شود که طبیعتاً از همان ساختار سنتی موتور جلو/محور عقب بهره می‌برد؛ اما فراری برای این اسب وحشی پیشرانهٔ جدیدی تدارک دیده که همچنان طبق رسم پرچم‌داران تولید انبوه فراری از نوع V12 تنفس طبیعی است. حجم این نیروگاه جدید با 700 سی‌سی افزایش نسبت به F12 به 6.5 لیتر رسیده و بدین ترتیب قدرت بیشتری معادل 800 اسب بخار تولید می‌کند؛ بنابراین 812 سوپرفست قوی‌ترین فراری تولیدی تاریخ محسوب می‌شود. همچنین این تنها محصولِ در حال تولیدِ فراری است که همچنان از موتور تنفس طبیعی استفاده می‌کند چراکه دیگر محصولات این شرکت یعنی 488، کالیفرنیا و GTC همگی به پیشرانه‌های توربوشارژ مجهز شده‌اند اما فراری در پرچم‌دار خود کماکان سنت استفاده از موتور V12 تنفس طبیعی را حفظ کرده و خواهد کرد. نیروی پیشرانهٔ جدید 812 نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به خاطر اینکه 812 به‌تازگی معرفی شده، هنوز قیمت آن اعلام نشده است اما با توجه به قیمت 325 هزار دلاری F12 برلینتا، پیش‌بینی می‌شود که 812 سوپرفست حداقل 350 هزار دلار قیمت داشته باشد.

لامبورگینی اونتادور S

اونتادور هم مانند 812، پرچم‌دار تولیدی لامبورگینی محسوب می‌شود. این گاو خشمگین ایتالیایی برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2011 به‌عنوان جایگزین خَلَفی برای مورسیه لاگو رونمایی شد. اونتادور نیز طبق سنت پرچم‌داران لامبورگینی که به دیابلو، کانتاش و نهایتاً میورا بازمی‌گردد، همچنان از ترکیب موتور وسط و البته پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند. البته لامبورگینی برخلاف فراری هنوز به سراغ موتورهای توربو یا سیستم‌های هیبریدی نرفته و همچنان در تمامی محصولات خود شامل اوراکان، اونتادور و سنتناریو از پیشرانه‌های تنفس طبیعی استفاده می‌کند. همچنین بازهم برخلاف فراری 812، نسخهٔ رودستر اونتادور هم تولید می‌شود. لامبورگینی در طول سال‌های گذشته چندین بار اقدام به ارتقاء و به‌روزرسانی اونتادور کرده و نسخه‌های مختلفی از آن‌را معرفی کرده است که شامل نمونهٔ سالگرد پنجاه‌سالگی، مدل سوپر ولوچه و نهایتاً مدل S می‌شود. اونتادور S جدیدترین نسخهٔ اونتادور است که به‌تازگی معرفی شده و در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شده و بروز شدهٔ پرچم‌دار لامبورگینی محسوب می‌شود. این مدل هم کماکان از همان پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما قدرت آن به 750 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این نیرو برخلاف 812 توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد؛ اما غیر از افزایش قدرت، اونتادور S بهسازی‌های دیگری را هم تجربه نموده که شامل تجهیز به سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و استفاده از قطعات آئرودینامیکی جدید می‌شود که مورد دوم داون‌فورس ماشین را تا 50 درصد افزایش داده است. بدین ترتیب با توجه به اینکه نسخهٔ بروز شدهٔ هر دو رقیب این دوئل به‌تازگی معرفی شده و از لحاظ پیشرانه نیز کاملاً مشابه یکدیگر هستند، شاهد رقابت برابر و البته جذابی هستیم.

مشخصات فنی

لامبورگینی اونتادور Sفراری 812 سوپرفست
ترکیبموتور وسطموتور جلو
پیشرانه6.5 لیتری V126.5 لیتری V12
تنفسطبیعیطبیعی
قدرت750 اسب بخار800 اسب بخار
گشتاور690 نیوتن متر718 نیوتن متر
گیربکس7 سرعته اتوماتیک7 سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقب
شتاب صفرتاصد2.9 ثانیه2.9 ثانیه
حداکثر سرعت350 کیلومتر در ساعت340 کیلومتر در ساعت
وزن1575 کیلوگرم1630 کیلوگرم
تقسیم وزن جلو/عقب43 / 57 درصد47 / 53 درصد
نسبت قدرت به وزن2.10 کیلوگرم بر اسب بخار2.03 کیلوگرم بر اسب بخار
طول4.79 متر4.65 متر
فاصلهٔ محوری2.70 متر2.72 متر
قیمت پایه421,350 دلار350,000 دلار

«قدرت هر دو خودرو در جدول به واحد PS (اسب بخار متریک) ذکر شده است و بنابراین قدرت لامبورگینی با واحد hp (اسب بخار مکانیکی) 740 اسب بخار و فراری 790 اسب بخار است»

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت را بیشتر می‌پسندید؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار