به هر حال برنامه‌هاي تناسب اندام و تغذيه سالم، اين روزها طرفداران زيادي يافته و بيشتر کاربران موبايل‌هاي هوشمند، يک برنامه تناسب اندام هم روي گوشي خود نصب کرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 14 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از وقایع اتفاقیه اضافه وزن، امروزه يک معضل بزرگ براي بيشتر افرادي است که به زندگي  کم‌تحرک خو گرفته‌اند.
 
افرادي که از ورزش و انجام امور فيزيکي غافل شده و يک آن چشم باز کرده و خود را فردي با حجمي انبوه از چربي و وزن اضافه يا‌فته‌اند، شايد انجام تمرين‌هاي ورزشي و پيروي از رژيم‌هاي غذايي، چاره راه اين افراد باشد اما کمبود وقت و مشغله زياد موضوعي است که موجب مي‌شود تلاش براي کاهش وزن به روز آينده و درنهايت به فراموشي سپرده شود.

نويسندگان برنامه‌هاي موبايلي اما با درک اين موضوع و نياز کاربران موبايل به راهکاري ساده و کم‌هزينه براي کاهش وزن، برنامه‌هاي موبايلي نوشته‌اند که تا حد زيادي به کاهش وزن کاربران موبايل کمک مي‌کند.

کافي است اين برنامه‌ها را روي گوشي تلفن همراه نصب و مطابق آنها برنامه‌ريزي و حرکت کنيد. اين برنامه‌ها قابليت‌هاي متفاوتي دارند که بسته به نياز کاربران مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ به‌عنوان مثال، برخي از اين برنامه‌هاي به کاربر براي شمارش کالري مواد غذايي که طي يک روز مصرف کرده، کمک مي‌کنند، برخي علاوه بر شمارش کالري، رژيم‌هاي غذايي مناسب با وزن و توده بدني کاربر به وي ارائه مي‌دهند و برخي از برنامه‌ها يک گام پيش‌تر رفته و علاوه بر آناليز بدن و ارائه رژيم غذايي مناسب و پيشنهاد حرکات ورزشي مناسب کاربر، وزن وي را در يک برهه زماني مشخص (به عنوان مثال 15 روز آينده) پيش‌بيني مي‌کنند که البته پيش‌بيني وزن کاربران با بررسي ميزان چربي‌سوزي بين دو دوره وزن‌کشي صورت مي‌گيرد.

به هر حال برنامه‌هاي تناسب اندام و تغذيه سالم، اين روزها طرفداران زيادي يافته و بيشتر کاربران موبايل‌هاي هوشمند، يک برنامه تناسب اندام هم روي گوشي خود نصب کرده‌اند. بگذريم از اينکه در بيشتر موارد اين برنامه‌ها تنها صرف دلخوشي روي گوشي‌هاي هوشمند نصب مي‌شوند و کمتر اراده‌اي براي تداوم استفاده از آنها در کاربران ديده مي‌شود.

بااين‌حال، ما دراینجا براي آن دسته از کاربران موبايل که نگران تناسب اندام و سلامتي خود هستند، چند برنامه‌ موبايلي در‌اين‌زمينه معرفي کرده‌ايم. اميدواريم اين گزارش، کمکي هر چند کوچک در مسير سلامت خوانندگان ما باشد.
 
 معرفي بهترين اپليکيشن‌ها براي تناسب اندام

Total Fitness

اين اپليکيشن به کاربران گوشي‌هاي اندرويدي کمک مي‌کند فعاليت‌هاي ورزشي خود را مديريت کنند.

Total Fitness، در حقيقت يک برنامه‌ تخصصي در زمينه‌ ورزش‌هاي بدنسازي است که به کمک آن و انجام حرکت‌هايي که به کاربر پيشنهاد مي‌شود، مي‌توان علاوه بر ورزش‌هاي روزانه، تناسب اندام خود را نيز بهبود بخشيد.
 
Total Fitness، داراي بيش از صد حرکت مختلف است که مي‌توان با استفاده از آنها ورزش‌هاي مربوط به ماهيچه‌هاي مختلف بدن را انجام داد.

اين حرکات داراي آموزش و توضيحاتي در رابطه با مزاياي حرکت نيز هستند که البته توضيحات آن به‌صورت انگليسي در برنامه درج شده است.

در بخشي ديگر نيز تمام ماهيچه‌هاي بدن معرفي شده‌اند که با وجود انگليسي‌بودن توضيحات، مي‌توانيد شاهد عکس‌هاي باکيفيت و دقيقي از ماهيچه‌ها باشيد. نکته‌ ارزشمندي که درTotal Fitness وجود دارد، اين است که در تمرين‌هاي آن، نام ماهيچه‌هاي درگير نيز ذکر شده و به‌اين‌ترتيب مي‌توان با انتخاب ماهيچه‌ مورد نظر، تنها حرکاتي را مشاهده کرد که مناسب براي پيشرفت آن ماهيچه است.

1.5 Runtastic Six Pack Abs Workout FULL

اين برنامه ،يک مربي شخصي براي تناسب اندام و6 تکه‌کردن شکم بوده و بيشتر براي کاربر آقا جذاب است.

درحقيقت اين برنامه مجموعه‌اي از ويدئوهاي HD براي کامل‌شدن تمرينات به کاربر ارائه مي‌دهد.

در اين برنامه بيش از 50 فيلم تمرين آموزشي با کيفيت HD ارائه شده است که به کمک آنها مي‌توانيد اندامي موزون براي خود بسازيد.

ارائه برنامه 6 تکه‌کردن شکم (Six Pack) در 10 هفته، ارائه تمرين‌هاي از پيش تعريف شده، از جمله تمرين هفت دقيقه‌اي، Insanity، Shape Up، Six Pack Junkie و...، ارائه تمرين‌هاي سفارشي مناسب براي مناطق هدف و ‌پيشنهاد تمرين‌هاي فيلتر براي رسيدن به سطح تناسب اندام شخصي از ويژگي‌هاي اين برنامه موبايلي است.

اين برنامه روي انواع گوشي هوشمند و تبلت‌هاي اندرويدي نصب مي‌شود. کاربران مي‌توانند موفقيت‌هاي خود را در زمينه تناسب اندام در فيسبوک و توئيتر نيز به اشتراک بگذارند. اين برنامه از طريق گوگل‌پلي قابل دانلود است.

Calorie Counter- MyFitnessPal Premium v6.8

اين برنامه، محبوب‌ترين اپليکيشن سلامت و تناسب اندام در جهان است که توسط شرکت MyFitnessPal در پلي‌استور براي اندرويد منتشر شده است. کاربران IOS نيز مي‌توانند اين برنامه را از اپل‌استور خريداري کنند. اين برنامه موبايلي که تاکنون توسط بيش از يک ميليون کاربر دانلود شده است، علاوه بر ارائه تمرين‌هاي ورزشي اصولي براي کاهش وزن، يک رژيم غذايي مناسب نيز ارائه مي‌دهد.

البته همه اين توصيه‌ها پس از دريافت اطلاعات دقيق از کاربر در مورد وزن و شيوه زندگي و... صورت مي‌گيرد.

 اين برنامه با بزرگ‌ترين بانک اطلاعاتي و ديتابيس مواد غذايي که شامل بيش از 6 میلیون غذاست و شمارنده کالري سريع و آسان به کاربران کمک مي‌کند که وزن اضافي خود را کاهش يا افزايش دهند.

کافي است پس از خريد مواد غذايي مورد نياز خود به وسيله برنامه، بارکد آنها را اسکن کرده تا اطلاعاتي دقيق از مواد مغذي موجود در آنها به دست آوريد. ليست اين مواد اطلاعاتي را نظير کالري، ميزان پروتئين، کربوهيدرات و... نشان مي‌دهد.

اين برنامه همچنين شامل تمرين‌هاي کاملي است که به همراه رژيم غذايي به کاربر کمک مي‌کند که وزن اضافي خود را از بين ببرد.

اين برنامه با انواع ساعت و دستبندهاي تناسب اندام سازگار است و علاوه‌براين، طرز تهيه غذاهاي رژيمي و طريقه پخت صحيح مواد غذايي براي حفظ ويتامين‌ها را به کاربر آموزش مي‌دهد.

پيگيري ميزان آب مصرفي روزانه بدن کاربر، ارائه راهنمايي براي انتخاب بهترين غذا براي برطرف‌سازي نيازهاي روزانه بدن کاربر و... از ديگر ويژگي‌هاي اين برنامه تناسب اندام است.

Google Fit

اپليکيشن رايگان گوگل که با تمام گوشي‌هاي اندرويدي سازگار است نيز يکي از معروف‌ترين برنامه‌هاي کاربردي تناسب اندام است. اپليکيشن گوگل‌فيت از سنسورهاي معمول موجود روي تمام گوشي‌هاي هوشمند براي سنجيدن اساسي‌ترين اطلاعات مربوط به حفظ تناسب اندام، نظير تعداد قدم‌هايي که برداشته شده، ميزان کالري مصرف شده و مسافت طي‌شده استفاده مي‌کند.

تنها کاري که کاربر بايد انجام دهد، اين است که گوشي را در جيب خود قرار دهد و مشغول انجام امور گوناگون شود.

اين اپليکيشن همچنين مي‌تواند ورزش‌کردن، دويدن و رکاب‌زدن کاربر را تشخيص دهد و اطلاعات مربوط به آنها را ذخيره کند. سپس کاربر مي‌تواند اين اطلاعات را در قالب نمودار و چارت‌هايي کاربردي بررسي کند.

همچنين مي‌تواند براي تعداد قدم‌ها، مدت فعاليت يا ميزان کالري مصرفي خود، هدف‌هايي را تعيين کند يا از اپليکيشن گوگل‌فيت بخواهد بر‌اساس قد و وزن به وي هدف‌هايي را پيشنهاد کند.

البته گفتن اين نکته لازم است که اطلاعات حاصل از سنسورهاي خود گوشي دقت بالايي ندارند؛ بنابراين اگر تناسب اندام و ورزش براي شما اهميت زيادي دارد، بهتر است به فکر خريدن يک مچ‌بند يا ساعت هوشمند مناسب باشيد. ارزش اصلي اپليکيشن گوگل‌فيت در اين است که تقريبا با تمام گجت‌ها و اپليکيشن‌هاي سلامتي سازگاري دارد.

Loos It

اين برنامه براي کاهش وزن است که توسط کمپاني معتبر و شناخته‌شده FitNow که در زمينه تناسب اندام و سلامت فعاليت دارد، عرضه شده است.

اين نرم‌افزار با برنامه و هدف‌بندي، امکان کاهش وزن را در کوتاه‌ترين زمان ممکن با توجه به شرايط بدني را امکان‌پذير مي‌کند. در اين اپليکيشن دو اصل براي کاهش وزن در نظر گرفته شده که يکي از آنها، هدف غذايي و ديگر هدف تمريني است.

با کمک اين روش‌ها و برنامه‌ريزي مناسب، بدن شما اين امکان را خواهد داشت تا در کوتاه‌ترين زمان ممکن، شاهد ازدست‌دادن وزن بدن و چربي‌هاي خود باشيد.

Runtastic Running & Fitness

برنامه Runtastic Running & Fitness اپليکيشني فعال در زمينه تناسب اندام بوده که براي کاربران اندرويد و ios طراحي شده است.

با استفاده از اين برنامه کاربر مي‌توانید ميزان مسافت‌هاي طي شده را محاسبه کرده و از طرفي پيشرفت خود را در‌اين‌زمينه نيز مورد اريابي قرار دهید.

درنهايت قابليت‌هاي موجود در اين برنامه باعث خواهد شد که کاربر به هدف‌هاي خود در زمينه تناسب اندام دسترسي پيدا کند.

اين برنامه از فعاليت‌هاي ورزشي مانند دويدن سريع، دويدن نرمشي، دوچرخه‌سواري و پياده‌روي پشتيباني خواهد کرد.

همچنين دنبال‌کردن فعاليت‌هاي ديگر، مثل مدت ورزش و فواصل بين آن، ميزان تغيير ارتفاع در هنگام دويدن يا دوچرخه‌سواري، ميزان کالري سوزانده‌شده و همچنين اطلاعات مربوط به ورزش‌هاي سلامتي قلب و قدرت بدني نيز وجود خواهد داشت. از طرفي با ثبت‌نام در اين برنامه، کاربر نيز در يک جامعه آماري قرار خواهد گرفت و ازاين‌رو با ورزشکاران ديگر مقايسه خواهد شد.

اين برنامه از طريق آي‌تيونز و پلي‌استور قابل دانلود است.

‌‌‌‌Nike+ Training club

اين برنامه موبايلي، بيش از صد ويدئوي تمرينات بدنسازي را براي مبتديان و حرفه‌اي‌ها آماده کرده است.

اين اپليکيشن همچنين برنامه تمريني چهار هفته‌اي را به کاربران سطوح مختلف ارائه مي‌هد تا از طريق آن به تناسب، حجم و قدرت دلخواهتان دست پيدا کنند.

 Nike Training club براي اندرويد و iOS به صورت رايگان موجود است.

Nutrino

نرم‌افزار Nutrino براي سيستم‌عامل iOS عرضه شده است و به کاربران مي‌گويد براي رسيدن به تناسب اندام، چه چيزي را بايد بخورند و چه چيزي را نخورند.

کارايي نرم‌افزار Nutrino، زماني محسوس است که کاربر نمي‌داند چه چيزي را بخورد و نمي‌داند که بايد کدام ماده غذايي را از خوراک خود حذف کند. اين نرم‌افزار مي‌تواند وعده‌هاي غذايي مورد نياز کاربر را نيز مشخص کرده و به وي در انتخاب آنها کمک کند.

يکي ديگر از بخش‌هاي جالب اين نرم‌افزار، اين است که مي‌توان به کمک آن، از آخرين اخبار و تحقيقات درباره مواد غذايي باخبر شد که شايد براي بسياري از افراد جالب باشد اما جذاب‌ترين بخش اين نرم‌افزار، هماهنگي کامل آن با نرم‌افزار رسمي شرکت اپل، نرم‌افزار Health App است که هر دو قابليت يکپارچه‌سازي را در خود دارند.

مانکن

برنامه‌هاي موبايلي ايراني نيز همپاي برنامه‌هاي خارجي مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند.

يکي از اين برنامه‌ها، مانکن است. اين برنامه با الگوبرداري درست از محصولات موفق Runtastic و اپليکيشن‌هاي کالري‌شمار به کاربران براي رسيدن به وزن مناسب کمک مي‌کند.

کالري‌شمار، گام‌شمار، محاسبه شاخص‌هاي مختلف بدن و ارائه مقالات آموزشي به‌روز و مفيد از ويژگي‌هاي اين اپليکيشن ايراني در حوزه سلامت و تناسب اندام است.

البته همچنان منتظر ارائه نسخه iOS اين اپليکيشن هستيم تا کاربران بيشتري بتوانند از امکانات خوبش بهره‌مند شوند.

کرفس

برنامه کرفس پس از دريافت اطلاعات کاربر در رابطه با وزن، فعاليت روزانه، فعاليت ورزشي و... ميزان کالري‌ای که شخص بايد در روز دريافت کند را محاسبه کرده و در اختيار وي قرار مي‌دهد.

کاربر بايد مواد مصرفي در يک روز را در قسمت مخصوص مواد مصرفي ثبت کند تا کرفس ميزان کالري و پروتئين مصرفي را محاسبه کند و در يک نمودار نمايش دهد. به اين صورت هر لحظه کالري مصرفي تحت کنترل است.

علاوه بر اين، کاربر بايد فعاليت روزانه و ورزشي خود را در قسمت مربوط به ثبت فعاليت‌ها وارد کند.

کرفس علاوه بر کمک به کاهش يا افزايش وزن، مطالب آموزشي هم براي کاربران در نظر گرفته است. انجام تمرينات ورزشي سبک و سنگين، ورزش‌هاي تخصصي و ساده، آموزش پخت غذاهاي رژيمي و مناسب براي سلامتي از اطلاعات آموزشي برنامه است که تيم برنامه‌نويسي همه‌روزه در حال به روز‌رساني آموزش‌ها هستند.

همچنين برنامه کرفس امکاني براي افراد فراهم کرده تا در صورت وجود‌نداشتن غذاي مصرفي در ليست غذاهاي کرفس، نام و اطلاعات غذاي جديد ازقبيل نوع دسته‌بندي، انرژي و پروتئين در هر صد گرم و اطلاعات جزئي‌تر را به ثبت برساند.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار