یک ناو فرانسوی نیز روز شنبه با حضور در آبهای ژاپن به ناوگروه هجومی آمریکا و رزم ناوهای ژاپنی ملحق شد؛ اقدامی که بسیاری بر این باورند می تواند نگرانی های امنیتی چین و کره شمالی را بیشتر کند.
کد خبر: ۴۱۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 29 April 2017
به گزارش تابناک : این ناوها در شرایطی در ژاپن حضور یافته اند که آمریکا و ژاپن پیشتر نسبت به حضور نظامی چین در دریای جنوبی و شرقی اعتراض کرده و از سوی دیگر واشنگتن و متحدانش به دنبال افزودن بر فشارها بر کره شمالی هستند.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که ورود ناو فرانسوی به منطقه می تواند چین را بسیار نگران کند و در عین حال پیامی برای پکن محسوب می شود که مناقشات فراوان ارضی با ژاپن در دریای شرقی دارد.
شبکه خبری «ان.اچ.کی» ژاپن امروز گزارش کرده که یکی از ناوهای فرانسوی با نام «میسترال» وارد پایگاه «ساسیبو» ژاپن شده و تارنمای «مورنینگ پست» از هنگ کنگ نیز نوشته است که این اقدام چین را ناخرسند خواهد کرد که مخالف حضور نظامی بیشتر کشورها در منطقه و افزودن بر فشارها بر کره شمالی است.
ناو «میسترال» فرانسه قرار است در ماه آینده میلادی با کشورهای آمریکا و انگلیس در نزدیکی پایگاه «گوام» در اقیانوس آرام رزمایش برگزار کند و در جزیره «تینیان» در 2 هزار و ۵۰۰ کیلومتری از توکیو لنگر خواهد انداخت.
خبر برگزاری این رزمایش با حضور نزدیک به ۷۰۰ نیروی نظامی و تفنگدار این کشورها در شرایطی مطرح می شود که کره شمالی هم امروز یک فروند موشک میان برد بالستیک پرتاب کرد تا نشان دهد آماده رویارویی با هر حمله و خطری از جانب هم پیمانان آمریکاست.
ورود این ناو فرانسوی به منطقه در عین حال نشان می دهد که آمریکا و متحدانش به دنبال تحت فشار قراردادن چین در دریاهای شرقی و جنوبی هستند که با کشورهای همسایه برای تملک بر جزایر این مناطق در منازعه است.
فرانسه و انگلیس که بالگردهایی را روی ناو مذکور آرایش داده اند در حال تقویت همکاری های امنیتی و نظامی با ژاپن و آمریکا هستند که می تواند باعث ناخوشایندی چین شود.
این ناو که دستکم ۳۵ فروند بالگرد با صدها سرباز بر روی عرشه خود دارد در میان استقبال گرم وارد ژاپن شده است و تا پنجم «می» در این پایگاه خواهد بود.
همزمان ناوگروه «کارل وینسون» آمریکا نیز که امروز وارد دریای شرقی شد در حال تکمیل رزمایش خود با رزم ناوهای ژاپن است و دو کشور تمرینات مشترک را با مشارکت جنگنده های «اف 15» و «اف 18» آغاز کرده اند.
این رزمایش قرار بود چند روز پیش و به منظور نشان دادن بازوی نظامی آمریکا و ژاپن به کره شمالی در اطراف اوکیناوا انجام شود که به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب انجام نشد.
ژاپن این هفته با اعزام دو ناوشکن خود به دریای شرقی، همراه با ناوهای آمریکایی تمرینات مشترکی برگزار کرد.



منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار