مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنها راه برون رفت از چالش های پراکندگی و نشتی منابع رفاهی کشور تشکیل سامانه جامع ملی رفاه ایرانی است که اکنون عملیات آن آغاز شده است.
کد خبر: ۴۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 22 April 2017
به گزارش تابناک : عبدالرحیم تاج‌الدینی روز شنبه در همایش هم اندیشی کارشناسان مسئول امور کودکان و نوجوانان سراسر کشور در ساری
با اشاره به اینکه تاکنون 25 منبع اطلاعاتی کشور به این سامانه متصل شدند ،افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای اول جهان در اختصاص منابع برای کمک به حوزه های کودکان، زنان بی سرپرست ، سالمندان و آسیب های اجتماعی است. 
وی ادامه داد: به رغم اینکه مقوله رفاه شهروندان در دولت مورد توجه قرار می گیرد اما به دلیل پراکندگی و ناهماهنگی منابع به درستی هزینه نمی شود و در نتیجه اثر بخشی کمی دارد.
وی با اشاره به اینکه پنج تا 25محل منابع مالی در حوزه رفاه کشور وجود دارد، گفت: منابع حمایتی در حوزه رفاه به صورت پراکنده ابلاغ می شود. 
مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مبارزه با فقر در ایران پارتیزانی است و به صورت ستاد ملی مدیریت نمی شود، گفت: این گونه برنامه موجب نشتی و هدر رفت منابع در حوزه رفاه می شود. 
تاج‌الدینی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه اینکه منابع زیادی به تناسب درآمد کشور در حوزه رفاه مردم اختصاص می دهد ،جزء کشورهایی هستیم که مردم ما خیر و نیکوکار هستند و کمک نقدی و غیرنقدی زیادی را در حوزه رفاه مردم فقیر انجام می دهند.
وی به وجود نیروی انسانی کافی در حوزه رفاه جامعه در کشور اشاره کرد و گفت: کشور مکزیک با 22میلیون پرونده ،شش هزار کارمند در حوزه رفاه دارد ، اما جمع افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در ایران شش میلیون نفر است که 48هزارو 500نفر در این 2 سازمان رفاهی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: علاو بر کارمندان این 2 نهاد حمایتی ،یکهزارو 900سازمان مردم نهاد حوزه رفاه اجتماعی در کشور همکاری دارند.
مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وجود انواع ساختمان ها ، تجهیزات خودرو و دیگر امکانات رفاهی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز در هر یک از کوچه های کشور مسجد، مرکز بهداشت و دفتر بسیج وجود دارد که می توانیم برای رفاه مردم استفاده کنیم.
مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از حوزه رفاه 83 کشور دنیا مطالعات مورد نظر صورت گرفته است ،گفت: درحوزه رفاه کشور به اندازه کافی منابع مالی ،امکانات ،تجهیزات و نیروی انسانی وجود دارد و با همت دولت یازدهم طرح اطلس جغرافیایی فقر و رفاه کشور در حال تهیه است.
وی از تهیه فرم های پذیرش یکسان کمیته امداد و بهزیستی در کشورخبر داد و گفت: در این فرم ها 500سئوال مطرح شد که توسط مدد کاران بهزیستی در محل اجرا و پر می شود.
تاج الدینی گفت: اکنون این فرم ها در حوزه رفاه با هدف بررسی وضعیت جامعه به لحاظ سالمندی، زنان سرپرست ، کودکان و آسیب های اجتماعی طلاق و اعتیاد در استان کرمانشاه اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: امسال این طرح در سه استان دیگر کشور اجرایی می شود.
**500هزار فرزند حاصل 150هزار ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی 
مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 150 هزار ازدواج مادر ایرانی با  پدر غیرایرانی در کشور صورت گرفته است که حاصل آن 500هزار فرزند است ، گفت: نیمی از این فرزندان زیر 18 سال هستند که هنوز هویت آنان مشخص نبوده و از دریافت خدمات رفاهی بهداشتی ، درمان، بیمه ، تحصیل و تغذیه در محرومیت هستند.
مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی 90هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشورخبر داد و گفت: با کمک آموزش و پرورش و ثبت احوال 10 هزار نفراز آنان به مدارس بازگشت کردند.
وی غربالگری ژنتیک را از برنامه های مهم وزارت رفاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه 35تا 40 هزار معلول در سال زاده می شوند که 30 هزار نفر ژنتیک و مابقی حوادثی هستند.
همایش هم اندیشی کارشناسان مسئول امور کودکان و نوجوانان کشور با برگزاری کارگاه های بررسی پیرامون پایش و ارزیابی پرونده های اجتماعی فرزندان تحت مراقبت در خانه های کودکان و نوجوانان، خانواده و راهکار های اجرایی برای ارتقاء توان اقتصادی مهدهای کودک بدون حمایت بخش دولتی تا فردا یکشنبه در ساری ادامه دارد.


منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار