یک بانک کانادایی با پرداخت جریمه بیش از ۵۰۰ هزار دلاری به آمریکا موافقت کرد؛ تا از پیگرد قضایی دولت ایالات متحده مبنی بر نقض قوانین تحریم با ایران و کوبا، رهایی یابد.
کد خبر: ۳۶۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 14 January 2017

به گزارش تابناک : تعداد دکل‌های نفتی آمریکا کاهش یافت

با عقب‌گرد شرکت‌های آمریکایی از حفاری‌های نفتی تعداد دکل‌های نفتی این کشور در مسیر کاهشی قرار گرفت.

به گزارش تراز ، برای نخستین بار از ماه سپتامبر تاکنون تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا کاهش یافت.

بر اساس گزارش فیول فیکس، طی هفته گذشته تعداد دکل‌های نفتی آمریکا ۷ عدد کاهش یافت.

براساس این آمار که از سوی شرکت خدمات میادین نفتی «بیکرهاگز» ارائه شده است این اقدام بزرگترین عقب‌گرد شرکت‌های نفتی آمریکایی از ماه ژوئن تاکنون محسوب می‌شود.

به طور کلی تعداد کل دکل‌های نفتی و گازی فعال در آمریکا ۶ عدد کاهش یافته است چرا که در طول هفته گذشته یک دکل گازی به تعداد دکل‌های فعال در آمریکا اضافه شد. در حال حاضر ۶۵۹ دکل فعال نفتی و گازی در آمریکا مشغول به فعالیت هستند که ۲۵۴ عدد نسبت به ماه می‌ افزایش یافته‌اند.

***

آمریکا یک بانک کانادایی را به جرم نقض تحریم های ایران جریمه کرد

یک بانک کانادایی با پرداخت جریمه بیش از ۵۰۰ هزار دلاری به آمریکا موافقت کرد؛ تا از پیگرد قضایی دولت ایالات متحده مبنی بر نقض قوانین تحریم با ایران و کوبا، رهایی یابد.

رویترز اعلام کرد، اداره خزانه داری آمریکا اعلام کرد، بانک «تورنتو-دومینیون» کانادا با پرداخت جریمه ۵۱۶ هزار و ۱۰۵ دلاری به آمریکا موافقت کرده تا از تبعات احتمالی نقض تحریم های مرتبط با انجام تراکنش های مالی با ایران و کوبا رهایی یابد. 

با پرداخت این جریمه توسط بانک کانادایی،  مقامات آمریکایی از پیگرد قضایی  «تورنتو-دومینیون»  به دلیل اتهامات وارده در خصوص همکاری بانکی با ایران و کوبا صرفنظر خواهند کرد.

علیرغم رفع تحریم های بانکی ایران، هنوز بانک های غربی احساس امنیت کافی را در حوزه بانکداری با ایران احساس نمی کنند چرا که هر از چند گاهی به بهانه های مختلف با جریمه هایی از سوی دولت آمریکا روبرو می شود. 

***

خرید نفت اسار اویل هند از ایران ۲۳ درصد کاهش یافت

آمارهای ردیابی کشتی ها نشان می دهد که شرکت اسار اویل، یکی از مشتریان مهم نفت ایران در هند، در ماه دسامبر ۲۳ درصد کمتر از ماه قبل از ایران نفت وارد کرده است.

به گزارش رویترز،  آمارهای ردیابی کشتی ها نشان می دهد که شرکت اسار اویل، یکی از مشتریان مهم نفت ایران در هند، در ماه دسامبر ۲۳ درصد کمتر از ماه قبل از ایران نفت وارد کرده است.

این شرکت پالایشگاهی بخش خصوصی هند، در طی ماه پایانی سال ۲۰۱۶، خرید نفت خود از آمریکای لاتین را افزایش داده و پس از نزدیک به یک سال وقفه، خرید نفت از برزیل را از سر گرفته است.

این شرکت هندی همچنین در ماه گذشته میلادی برای اولین بار از کشور آفریقایی کامرون نفت خریداری کرده است.

مجموع خرید نفت شرکت اسار اویل در نه ماهه نخست قرارداد سالانه ای که از ابتدای ماه آوریل آغاز شده، ۵۵ درصد، معادل ۱۸۲ هزار بشکه افزایش یافته است.

واردات نفت هند از ایران در سال ۲۰۱۶ به رقم بی سابقه حدود ۴۷۳ هزار بشکه در روز رسید.

***

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و میزان سوددهی اوراق قرضه آمریکا نسبت به بالاترین رقم ها افت کرده، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و سومین هفته افزایشی متوالی را به ثبت رساند.

رویترز اعلام کرد، انتشار آمارهای مثبت از میزان خرده فروشی در آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی را افزایش داد، موجب شد تا ارزش دلار و میزان بازدهی اوراق قرضه آمریکا بالا برود. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۱۹۷ دلار و ۳۴ سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۱۹۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. روز دوشنبه بازار آمرکیا تعطیلخ واهد بود.

قیمت طلا از اواسط ماه دسامبر تاکنون ۶.۵ درصد افزایش یافته به نحوی در روز پنجشنبه به بالاترین رقم از ۲۳ نوامبر رسید.




منبع : تراز

برچسب ها: تابناک ، استانها ، اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار