دبیر حزب اعتدال و توسعه هرمزگان گفت: همه باید به دولت در جلوه‌یافتن مهار تورم و رکود در زندگی مردم کمک کنند تا امید در جامعه تقویت شود.
کد خبر: ۳۴۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 26 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، منصور رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت، تلاش برای جلوه یافتن مهار تورم و رکود در جامعه و زندگی مردم است به طوری که مردم تأثیرات برنامه‌های اقتصادی دولت را به میزان هر چه بیشتری در زندگی روزمره خود احساس کنند.

وی با اشاره به وجود رکود بیش از 40 درصدی تا پیش از دولت یازدهم در کشور، افزود: همه ما بر این باوریم که اگر سیاست‌های اقتصادی مناسبی به کار گرفته نمی‌شد، ممکن بود که تورم در کشور بیش از 70 تا 80 درصد نیز بالا می‌رفت و اوضاع اقتصادی کشور را به حالتی غیرقابل بازگشت و اصلاح می‌رساند.

دبیر حزب اعتدال و توسعه هرمزگان ادامه داد: بیش از سه دهه فشار مستقیم اقتصادی بر ملت ایران در جریان است و بخصوص در سال‌های اخیر شدت این فشارها به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرد و دولت یازدهم با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست فرآیند رو به ازدیاد تحریم‌ها را مهار کرده و شرایط نسبتا باثباتی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.

رضایی گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه بر علیه ملت ایران سبب بروز برخی مشکلات برای مردم شده بود و از سوی دیگر امکان تبادلات اقتصادی کشورمان با دیگر کشورهای جهان را سخت و در مواردی ناممکن ساخته بود اما اکنون به‌رغم خواست دشمنان ملت ایران، عرصه در این بخش گشوده شده و شاهد شکست برنامه‌های دشمنان هستیم.

وی در همین زمینه به کاهش میزان تولید نفت خام ایران از میادین مشترک نفتی تا پیش از دولت یازدهم اشاره و گفت: میزان تولید نفت خام ایران برای صادرات به کمتر از یک میلیون بشکه در سال رسیده بود و از سوی دیگر مشتری‌های نفت خام ایران نیز بشدت در فشار برای تحریم ایران بودند و بازگرداندن درآمدهای نفتی به کشور نیز بسیار سخت شده بود.

دبیر حزب اعتدال و توسعه هرمزگان عنوان کرد: اکنون با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های دولت یازدهم شاهد بازگشت توان تولید نفت به کشور و ایجاد امکان صادرات به هر میزان در سبد نفتی اوپک هستیم و درآمد آن نیز به کشور باز می‌گردد.

رضایی در بخش دیگری از اظهارات خود به ضرورت تقویت تیم‌ رسانه‌ای دولت برای بیان اقدامات صورت گرفته در طول سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در سایه ایجاد آرامش سیاسی و اقتصادی در کشور اقدامات خوبی شکل گرفته که دستاورد نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌رود و باید به طرز هنرمندانه‌ای به مردم منتقل شود.

وی تصریح کرد: هزینه تمام شده حمل و نقل دریایی بسیاری از کالاها و خدمات خارجی در سال‌ ابتدایی فعالیت دولت به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها بسیار بالا بود اما اکنون شاهد تردد وسیع ناوگان حمل و نقل دریایی کشورهای مختلف جهان به بنادر کشورمان و همکاری گسترده آنها با ایران هستیم که هزینه این بخش را بسیار کاهش داده و این یک موفقیت در ابعاد ملی بشمار می‌رود.

دبیر حزب اعتدال و توسعه هرمزگان در پایان تصریح کرد: بسیاری از دستاوردهای دولت یازدهم متعلق به کل کشور و کل نظام جمهوری اسلامی است و نباید آن را محدود به رفتارهای جناحی و انتقادهای سطحی کنیم بلکه اگر نقدی به عملکرد دولت وجود دارد باید با منطق و استدلال و توأم با راهکار باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار