با همکاری اداره کل امور مالیاتی و اتاق اصناف قم 4 هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در قم شناسایی شده اند. فرار مالیاتی امری سازماندهی‌شده نیست از همین رو نمی‌توان گفت چه میزان فرار مالیاتی توسط این واحدها صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۴۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲ 14 December 2016
به گزارش تابناک قم، مدیرکل امور مالیاتی استان قم با تاکید بر فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مالیاتی گفت: مردم باید بدانند مالیات و عوارضی که پرداخت می‌کنند در کجا هزینه می‌شود.

سهراب امدادی‌فر با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان قم اظهار داشت: این طرح با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های و آموزش برای آشنایی با سامانه یکپارچه مالیاتی در قم آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون حدود 51 هزار و 180 مؤدی مالیاتی در این سامانه ثبت شده که 41 هزار مورد ثبت نام آن‌ها تکمیل و کد اقتصادی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم به اجرای طرح جامع مالیاتی از بهمن‌ماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون 4 هزار پرونده در این سامانه بارگذاری و اطلاعات به صورت الکترونیکی تمام منابع مالیاتی رسیدگی می‌شود.

وی به مزایای اجرای طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: افزایش درآمدهای مالیاتی، رضایتمندی دولت و مردم و افزایش درآمدهای استان را به همراه دارد که در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت اصناف، اتحادیه‌ها و همه مؤدیان مالیاتی است.

امدادی‌فر به بخشودگی جرایم مالیاتی اشاره کرد و افزود: ما در استان از این ظرفیت به وجود آمده ۱۰۰ درصد استفاده کردیم و انتظارمان هم از کسانی که بدهی مالیاتی دارند این است از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی گفت: با اصلاح نظام مالیاتی استان با بهره‌گیری از قوانین موجود در چند ماه گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی به چرخه رونق تولید بازگشتند و بسیاری از این واحدها با تقسیط بدهی مالیاتی توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم از شناسایی 4 هزار واحد کسبی دارای فرار مالیاتی در قم خبر داد و تصریح کرد: شناسایی این واحدها با همکاری اصناف بود که با وارد شدن این واحدها به چرخه مالیاتی بار مالیاتی اصناف کاهش می‌یابد.

وی افزود: فرار مالیاتی امری سازماندهی‌شده نیست از همین رو نمی‌توان گفت چه میزان فرار مالیاتی توسط واحدهای بدون پروانه صورت می‌گیرد.

دریافت ۴۰ هزار اظهارنامه مالیات مشاغل قم

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی قم، نیز با بیان اینکه با ۶۲ اتحادیه صنفی توافق نامه امضا کرده‌ایم گفت: طبق این توافق‌نامه همه مشاغلی که در قالب تبصره ۵ ماده صد بودند می‌توانند مالیات سال ۹۴ خود را مشابه سال ۹۳ پرداخت کنند.

حسین بهشتی افزود: تا کنون حدود ۴۰ هزار اظهارنامه مالیات مشاغل دریافت شده و بیش از ۱۶ هزار اظهارنامه تا کنون قطعی شده است.

وی در خصوص استفاده صاحبان مشاغل از صندوق فروش، گفت: صحبان مشاغل مکلف هستند تا از این صندوق استفاده کنند و برای نصب آن نیاز به پرداخت هزینه ندارند چرا که هزینه از مالیات آنها کسر می‌شود و همچنین در صورت عدم استفاده از سامانه صندوق مکانیزه فروش، از معافیت مقرر در قانون برای سال مربوطه محروم خواهند شد.  

جرایم مالیات بر ارزش افزوده سنگین است

همچنین معاون مالیاتی اشخاص حقیقی اداره کل امور مالیاتی قم، به تورمی نبودن مالیات بر ارزش افزوده نسبت به دیگر مالیات‌ها گفت: مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات بر مصرف است و در حدود ۱۵۰ کشور دنیا اجرا می‌شود. این بخش از مالیات موجب کمک به اشتغال زایی، حمایت از تولید و صادرات، شناخت در معاملات و مبارزه با کالای قاچاق می‌شود.

احمدی به توضیح بخشودگی جرایم مالیاتی پرداخت و افزود: از آنجایی که جرایم مالیات بر ارزش افزوده سنگین است بهتر است تا مؤدیان از این فرصت بخشودگی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: درخصوص مالیات مشاغل بیشتر تمرکز روی شناسایی مشاغلی است که مالیات نمی‌پردازند و در خصوص مؤدیان ضعیف تلاشمان این است تا مالیات آنها افزایش پیدا نکند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار