مدیرکل انتقال خون کرمانشاه خبر داد
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در هشت ماهه سال جاری 38 هزار نفر داوطلب برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 34 هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.
کد خبر: ۳۳۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 06 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،ابراهیم سلطانیان امروز اظهار داشت: در ماه‌های محرم و صفر 10 هزار اهدا کننده خون به مراکز خون‌گیری ثابت و سیار استان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 8 هزار و 500 نفر موفق به اهدای خون شدند، گفت: هفت درصد از این مراجعان را خانم‌ها و مابقی آقایان را شامل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه به مراجعه 38 هزار نفر در هشت ماه سال‌جاری به سازمان انتقال خون در راستای اهدای خون اشاره کرد و افزود: از این تعداد 34 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که 50 درصد از آن‌ها اهداکنندگان مستمر سازمان هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه از هر واحد خون دریافتی سه فرآورده خونی دریافت می‌شود، تصریح کرد: خون‌های دریافتی به چند بخش تجزیه می‌شوند، پکسل خون تا 30 روز و پلاسما تنها سه روز دوام دارد و بقیه اجزای خون در این بین عمر می‌کنند.

سلطانیان با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های خون منفی نیازمندیم، خاطرنشان کرد: گروه‌های خونی مثبت بیشترین اهداکنندگان هستند و در مورد ذخیره خونی این گروه هیچ مشکلی وجود ندارد، اما در گروه‌های منفی همیشه با کمبود مواجه هستیم.

وی درخصوص فواید اهدای خون برای فرد اهداکننده، بیان کرد: نجات جان یک انسان و لذتی که از کمک به فرد دیگر به انسان دست می‌دهد، مهم‌ترین نتیجه اهدای خون است، اما بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که اهدای خون به جلوگیری از بیماری‌های قلبی، سکته‌های مغزی و غلظت خون کمک می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از شهروندان خواست با توجه به فصل سرما بیماران را فراموشش نکنند و ادامه داد: مردم استان کرمانشاه اعتقاد خوبی به اهدای خون دارند و حس انسان‌دوستی، ایثار و کمک به همنوع را در خود پرورش داده‌اند که علاوه بر نیاز استان، مقداری خون مازاد به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار