کد خبر: ۳۰۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 24 September 2016


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز گفت: با تمهیدات انجام شده هیچ مشکل و کمبودی برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در این استان نداریم.

ذبیح‌الله قائمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قانون هر پنج سال یک بار طرح سرشماری نفوس و مسکن در کشور اجرا می‌شود که نتایج آن برای مدیریت کلان کشور و استان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: از جمله نتایجی که بر اساس طرح‌های سرشماری در کشور استخراج می‌شود، مربوط به تعداد دقیق جمعیت، تعداد و هویت هر خانوار ایرانی، میزان مهاجرت‌ها و مقایسه با گذشته، میزان سطح سواد و تحصیلات افراد جامعه و از همه مهمتر وضعیت مسکن در کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز تصریح کرد: مدیریت کلان کشور در همه بخش‌ها و به ویژه قوای مقننه و مجریه و مدیریت ارشد استان‌ها برای اینکه بتوانند برنامه‌ریزی لازم در جهت رفع مشکلات مردم و به ویژه در حوزه اقتصادی، مسکن و بیکاری داشته باشند، نیازمند دسترسی به اطلاعات دقیق و صحیح هستند که این اطلاعات از راه‌های مختلف از جمله سرشماری به دست می‌آید.

قائمی گفت: طبیعی است که اگر ما به این اطلاعات و آمار دسترسی نداشته باشیم و یا اینکه آمار ما قدیمی و اطلاعات غیرکاربردی باشد، نمی‌توانیم برای آینده و رفع مشکلات به درستی برنامه‌ریزی کرده و طرح‌های لازم را به تصویب رسانیم.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه استان البرز یک استان مهاجرپذیر است، اگر ما ندانیم ضریب مهاجرت، تعداد جمعیت، تعداد جمعیت بیکار و فاقد مسکن استان در چه سطحی است، گونه می‌توانیم برای جلوگیری از موج مهاجرت‌ها و رفع بیکاری و مشکلات مسکن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز افزود:‌ بنابراین لازم است که همه دستگاه‌ها و نهادها و به ویژه مردم و رسانه‌ها حمایت لازم را از اجرای طرح سرشماری در استان البرز داشته باشند.

قائمی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای برگزاری طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان البرز گفت: از مدت‌ها قبل و با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در سطح کلان برای این طرح مهم صورت گرفته بود، امکانات لازم در استان البرز فراهم شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی به ویژه از نظر سخت‌افزاری و امکانات لازم و همچنین آموزش نیروهای دست‌اندرکار اجرای طرح نداریم و آمادگی لازم برای انجام این مهم در البرز به طور کامل وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در پایان گفت: به تمام دستگاه‌های مربوطه به ویژه فرمانداران و اعضای ستاد سرشماری نفوس و مسکن تاکید شده که باید از همه توان و استعداد و ظرفیت‌های موجود برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار