مدیر مرکز اطلاعات لوازم خانگی(1882) گفت: در بازار لوازم خانگی با ایجاد نمایندگی‌های عرضه خدمات پس از فروش برای تجار فعال می‌توان ایجاد رقابت کرد.
کد خبر: ۳۰۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 23 September 2016
مهرداد طوریان افزود: در راستای ابلاغ دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت که در خصوص ساماندهی واردات لوازم خانگی در راستای اجرای ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان اجرایی شده است، ثبت سفارش برای واردات کالاهای سرمایه‌ای گروه لوازم خانگی صرفا توسط نمایندگی‌های رسمی ارائه‌کننده خدمات پس از فروش امکانپذیر است.
مدیر مرکز اطلاعات لوازم خانگی با اشاره به اینکه عامل رقابت در جلوگیری از به‌وجود آمدن انحصار اهمیت دارد، افزود: این ابلاغیه تنها برای 26 شرکتی که نماینده رسمی واردات لوازم خانگی با برندهای مطرح هستند، کارآمد بوده و باعث افزایش قیمت محصولات می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: با این مصوبه شرکت‌های اصلی فعالیت می‌کنند و تجار موازی نمی‌توانند کالاها را وارد کرده و با تعیین قیمت توسط شرکت‌ها، ورود کالا انحصاری شده و افزایش قیمت ایجاد می‌شود.
طوریان همچنین افزود: می‌بایست جایگاهی برای تجاری که پیش از این نیز فعالیت داشته‌اند به وجود آید تا آن‌ها با ایجاد نمایندگی‌های پس از فروش بتوانند به رقابت پرداخته و از افزایش قیمت جلوگیری کنند.
مدیر مرکز اطلاعات لوازم خانگی با اشاره به اینکه ابلاغیه مورد اشاره در جهت تولید داخلی نیست، افزود: در شرایط کنونی، رقابت برای  تولیدکننده داخلی با شرکت‌های خارجی اصلی در بازار به دلیل کیفیت و قیمت بالای محصولات  و همچنین هزینه بالای تولید در داخل کشور بسیار دشوار می‌شود.
وی با مطرح کردن نمونه‌ای در مورد افزایش قیمت‌ در زمینه لوازم خانگی گفت: پیش از ابلاغ این دستورالعمل، یک غذاساز وادراتی با قیمت 500 تا 700 هزار تومان قابل خریداری بود در حالیکه پس از آن قیمت همان محصول به یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.
مدیر مرکز اطلاعات لوازم خانگی 1882 درباره دو برند کره‌ای مطرح تولیدکننده ماشین لباسشویی در کشور نیز افزود: پیش از ابلاغ دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ساماندهی واردات لوازم خانگی برای خرید ماشین لباسشویی وارداتی با انجام مراحل ثبت سفارش، این محصول با قیمت یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسید، در صورتی‌که قیمت اصلی توزیع آن 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 300 هزار تومان بود و پس از اجرای این ابلاغیه قیمت فروش این محصول 20 درصد افزایش یافت.
طوریان در پایان اضافه کرد: سلب اجازه از فعالیت افراد موازی برای ورود محصولات، ایجاد خلاء می‌کند و با ارائه خدمات پس از فروش و صدور ضمانت‌نامه از شرکت‌هایی که دارای شناسنامه و مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند، می‌توان این خلاء را پُر کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار