استاندار البرز صبح شنبه در هفته گرامیداشت دولت، این بار کاروان تدبیر و امید البرز را رهسپار شهرستان طالقان نمود.
کد خبر: ۲۸۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 27 August 2016
سید حمید طهایی، معاونان و جمعی از مدیران کل استان در سفر به طالقان گلزار شهدای این شهرستان را گلباران کردند.
حضور وی به همراه معاونان و مدیران کل استان در گلزار شهدای این شهرستان آغاز سفر یک روزه مسئولان دولت در البرز بود.
طهائی در این سفر تعدادی از پروژه های عمرانی این شهرستان را افتتاح کند.
نمازخانه کرکبود، سالن ورزشی جوستان و بازدید از روند اجرای روکش آسفالت جوستان از جمله طرح های هفته دولت در طالقان است.
طهائی دیداری مردمی نیز با اهالی طالقان انجام داد و در منزل تعدادی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور یافت.
وی همچنین در دیدار با مردم در مسجد روستای جوستان شهرستان طالقان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهدای این منطقه و پرچمداران شهدا اظهار داشت: شهدا حق داران ما هستند و ما میراث دار انقلاب اسلامی و شهدا هستیم.
عالی‌ترین نماینده دولت در استان البرز افزود: شهید رجایی برای دفاع از حقوق ملت بارها شکنجه و زندانی شد و در مقابل جامعه جهانی در سازمان ملل آثار شکنجه های خود را از سوی طاغوت مصداقی برای پایمردی در مقابل آرمانهای خود اعلام می کرد.
وی افزود: شهدا صادق بودند و ما نیز باید رهرو راه آنان باشیم و قول و به وعده های خود صادقانه عمل کنیم.
طهائی با بیان اینکه پیش تر در سالهای قبل مردم شرایط مناسبی را تجربه کرده بودند،گفت: مردم فردی را بعنوان رئیس جمهوری انتخاب کردند که صادقانه به مردم راست می گوید و امیدوار هستیم بتوانیم بیش از گذشته گام های موثری در جهت خدمت به مردم برداریم.
استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به فقدان زیرساخت های مناسب در طالقان گفت: در اولین سفر به بالاطالقان شاهد کم توجهی به این منطقه بوده ام و به همین جهت بسترهایی برای رونق این منطقه فراهم شده است.
طهایی افزود: در طرح جامع، طالقان بعنوان شهر گردشگری دیده شده است. و با اجرایی شدن آن تحول شگرفی در این نقطه ایجاد خواهد شد.
وی افزود: صنعت گردشگری از صنایع مهم در دنیا محسوب می شود و این منطقه می تواند به قطبی برای ایران گردی تبدیل گردد.
طهائی با تاکید بر اینکه در طرح جامع بافت روستایی طالقان باید حفظ شود تصریح کرد: با احداث هتل های چند ستاره نیز لذت گردش در طبیعت تجربه نخواهد شد بنابراین ضمن توجه به رونق توسعه نباید دخل و تصرفی در اراضی و ظرفیت های گردشگری طالقان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه جذب گردشگر در روستا نیاز به سرمایه اولیه بالایی ندارد،ادامه داد: باید امکانات را در طالقان ایجاد کنید و با دعوت از گردشگران تولید درآمد داشته و روستای خود را در منطقه شاخص سازید.
استاندار البرز با اشاره به اینکه شیوه جذب گردشگر و توریست آدابی دارد که باید آن را آموخت،گفت: امروزه میهمانداری از رشته های تخصصی دانشگاهی است که با اشراف به آن می توانید اتفاقات خوبی را رقم بزنید.
طهایی با اشاره به تجارب کشورهای همسایه در جذب توریست افزود:کشور ترکیه سالانه 30 میلیارد دلار برابر با درآمد نفتی از طریق صنعت گردشگری ارز آوری دارد و باید ایده های این قبیل کشورها را الگوی نیل به توسعه قرار داد.
وی گفت: استعداد طالقان، ظرفیت گردشگری است و روی این بخش مانور ویژه ای صورت خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری پیرامون کمبود منابع اعتباری برای تکمیل راه های طالقان با اذعان به این واقعیت تصریح کرد: بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی هنوز بخش بالا طالقان آسفالت نشده و این زیبنده مردم انقلابی و زحمتکش ما نیست.
وی گفت: اجرای طرح آسفالت بالاطالقان را در اولویت قرار داد.
طهائی همچنین گفت: دهه فجر سال گذشته مشعل گاز در این منطقه روشن شد اقدامی که ظرف سه سال طول می کشید اما به همت مسولان در بازه زمانی کوتاه تری محقق شد.
وی در محور دیگری با بیان اینکه موضوع آب مسئله ای مهم است افزود: ضمن توجه به این مهم،حق آبه داران باید حق آبه خود را کامل دریافت کنند.
طهائی در بحث آب شرب نیز بیان کرد: همه روستاها باید برخوردار از منابع آبی مورد نیاز خود باشند.
وی در رابطه با طرح هادی روستایی و روند اجرای آن نیز بیان کرد: در این زمینه مصوبه ای وجود دارد که مناطق واقع در طرح هادی روستایی، برخوردار از امکانات شوند.
طهائی گفت:حضور مسولان در جمع مردم و اطلاع رسانی قوانین برای آسایش اهالی باید منعکس شود تا در آینده مشکل ساز نشود.
استاندار البرز گفت: باید طرح هادی در روستاهای طالقان اجرا و عملیاتی شود تا بخشی از مشکلات برطرف گردد.
وی ادامه داد: دولت هزینه 85 درصد سیستم های آبیاری قطره ای را تامین می کند و شما کشاورزان می توانید با 15درصد هزینه در حوزه کشاورزی از این امتیازات و تسهیلات استفاده کنید.
وی افزود: امسال در سال اقتصاد مقاومتی از طرح های کوچک و متوسط حمایت ویژه ای می شود که در جهت توسعه بخش های دام،باغداری و..تخصیص داده خواهد شد.
استاندار البرز ادامه داد: در بحث حرایم نیز، باید ملاک ایجاد حریم سدها بررسی شود.
وی در خصوص تکمیل راه طالقان نیز گفت: با وجود مطالبات پیمانکار بخشی این طرح به سرعت در حال تکمیل است و با استفاده از بودجه ملی و استانی در صدد به انجام رساندن آن هستیم.
استاندار البرز در ادامه بخشی از دستاوردهای دولت را نیز در بحث سرمایه گذاری خارجی و رونق اقتصادی تببین کرد.
گفتنی است، استاندار البرز و هیات همراه صبح امروز تعدادی از 22پروژه هفته دولت را افتتاح و به خط بهره برداری رساند.
بالغ بر 3 میلیارد تومان جهت افتتاح این طرح ها اعتبار هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار