کد خبر: ۲۴۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 06 June 2016


مدیرکل امورمالیاتی استان البرز از اجرایی شدن طرح مالیاتی واحد یابی به صورت پایلوت کشوری در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا / سید مجتبی تقوی روز دوشنبه درنشست با خبرنگاران افزود: این طرح با هدف شناسایی

منابع جدید مالیاتی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: استان البرز دربخش مهاجر پذیری جزء 3 استان نخست کشور بوده که رشد مشاغل نیز به تبع آن افزایش پیدا می کند که نسبت به سایر استان ها می تواند از منافع مالی بیشتری برخوردار شود.

تقوی خاطرنشان کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی ، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی امور مالیاتی در اولویت قرار دارد .

وی خاطرنشان کرد:طرح تدوین اظهار نامه و امضا در امور مالیاتی به صورت الکترونیکی برای پیشگیری مراجعه مستقیم مردم برای پرداخت مالیات، در دستور کار قرار دارد.

وی گفت : امسال نیز مانند سال های گذشته هماهنگی با مجامع امور صنفی استان صورت گرفته است و در این رابطه اتحادیه ها همکاری بسیار خوبی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد : در مورد مالیات بر ارزش افزوده که امسال به صورت دائمی باید برقرار شود نرخ همان 9 درصد است که در 5 درصد به امور مالیاتی، 3 درصد شهرداری ها و یک درصد نیز سهم ارتقاء سلامت استان می شود.

تقوی افزود: سال گذشته مساعدت های فراوانی به شهرداری ها و دهیاری های استان صورت گرفت و بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال در اختیار آنها قرار گرفت که در راستای توسعه استان اقدام کنند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود در مورد وضعیت درآمدهای مالیاتی در سال 94 استان البرز گفت : بیش از 12 هزار و 300 میلیون ریال در سال 94 بوده که شامل رشد 18 درصد مالیات مستقیم و 19 درصد مالیات ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

این مسئول افزود: در دو ماه ابتدای سال 95 نیز درآمدهای مالیاتی استان بیش ازیکهزارو 710 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت : طبق ماده 274 قانون مالیات های مستقیم هر مودی فعالیت های اقتصادی خود را پنهان کند دفاتر و اسناد مالی را برخلاف مقررات تنظیم کند و تکالیف قانونی خود را اجرا نکند جرم مالیاتی اتفاق افتاده است که این امر سال های گذشته جرم محسوب نمی شد که بر اساس قانون 277 مالیات های مستقیم علاوه بر مجازات ملی ماده 274 و 276 نیز اعمال می شود که بر اساس انها مجازات صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اصلاحیه قانون مالیات ها ارائه اظهار نامه از پایان تیرماه به پایان خرداد منتقل شده است که اگر در این بازه زمانی اظهار نامه خود را پر نکنند از 10 تا 30 درصد جریمه می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار