آیا اسپانسر صبا از تعهدات شانه خالی کرده است؛
صبای قم پیش از آغاز رقابت های این فصل لیگ برتر فوتبال به علت عدم حمایت مجموعه مدیریت استان قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود ولی با تغییر در راس استانداری قم و به علت رفاقت استاندار جدید با هواپیمایی زاگرس قرار شد این شرکت اسپانسر صبا در فصل جاری شود.
کد خبر: ۲۱۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 25 April 2016
به گزارش تابناک قم، صبای قم پیش از آغاز رقابت های این فصل لیگ برتر فوتبال به علت عدم حمایت مجموعه مدیریت استان قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود ولی با تغییر در راس استانداری قم و به علت رفاقت استاندار جدید با هواپیمایی زاگرس قرار شد این شرکت اسپانسر صبا در فصل جاری شود.

بعد از این انتخاب و به علت آشنایی موسوی مالک هواپیمایی زاگرس و علی دایی وی سرمربیگری این تیم را بر عهده گرفت و در همان آغاز رقابت ها به واسطه حمایت های مالی اسپانسر، دایی دست به کار شد و چند بازیکن شاخص و معروف فوتبال ایران را به خدمت گرفت و با این امید به کار خود ادامه داد که بتواند با این تیم به نتایج خوبی برسد.

این امیدواری حداقل تا پایان نیم فصل برای این تیم وجود داشت به نحوی که دایی آنقدر با این تیم نتایج خوبی کسب کرد که تحسین همگان را بر انگیخت و به جایگاه چهارمی لیگ هم رسید ولی به ناگاه به واسطه اولین انتقاد از اوضاع مالی تیم ورق برای صبا برگشت و نتوانست حتی به گوشه ای از نتایج نیم فصل اول برسد.

اوج این انتقادات را در سخنان امیرحسین صادقی بازیکن باتجربه این تیم باید جویا شد، جایی که وی می گوید: ما به عشق علی دایی تا حالا کوچکترین حرفی نزده‌ایم اما الان دیگر کارد  به استخوانمان رسیده است. اسپانسر باشگاه هواپیمایی زاگرس است ولی خنده‌دار است که بگویم ما در نیم فصل دوم اصلاً با این شرکت هواپیمایی سفر نکرده‌ایم.

وی افزود: آقایان قول‌هایش را به ما می‌دهند، پول‌هایشان را برای دوستانشان و باشگاه‌های دیگر خرج می‌کنند. پارسال که من در استقلال بودم، ما با هواپیمای زاگرس به صورت مجانی به عربستان سفر کردیم اما حالا که ایشان مالک باشگاه صبا است مجبور هستیم با هواپیماهای دیگر پرواز کنیم. جالب است که بدانید آقای موسوی هتل داریوش را هم خریده است اما در بدترین شرایط به اردو می‌رویم، در نیم فصل ما در کیش اردو زدیم و به جای اینکه به یک تیم کامل 15 تا 20 اتاق بدهد، اردوی ما در 10  اتاق برگزار شد. بدترین اتاق‌های هتل داریوش در اختیار ما قرار گرفت و هر 4 بازیکن در یک اتاق حضور داشتند که این اتفاق در هیچ کجا نمی‌افتد.

از این سخنان به خوبی می توان فهمید که بزرگترین مشکل این روزهای صبا همین عدم حمایت ها و شانه خالی کردن اسپانسرینگ این باشگاه از تعهدات خود است.

این مشکلات حتی دایی را هم بعد از بازی دیروز تیم برابر ذوب آهن به واکنش وا داشت به طوری که وی گفت: اگر چه این بازیکنانم 50 درصد از مبلغ قراردادشان را گرفته‌اند اما این رقم حدود 20 درصد از مبلغ قرارداد سایر تیم‌هاست. دوست ندارم گلایه کنم. دوست دارم تا آخر فصل کار کنم اما ما مشکلات زیادی داریم و تحت فشار هستیم. به هیچ عنوان حمایتی از ما نمی‌شود.

سرمربی صبای قم ادامه داد: روزی که به صبا آمدم صحبت‌های زیادی شد که هیچ کدام از این صحبت‌ها عملی نشده است. خدایی داریم خیلی سختی می‌کشیم. برای اینکه این تیم موفق شود باید همه افرادش با هم همسو باشند. از مالک تا مدیرعامل و سایر افراد. موسوی رفیق من است اما من ایشان را خیلی وقت است در باشگاه ندیدم. انگار او عرق و تعصبی به تیم ندارد. متاسفانه این تیم باید خیلی بهتر حمایت می‌شد.

اما چند روزی بیشتر نیست که هیئت مدیره صبای قم چارچوب اصلی خود را شناخته است ولی در همین حد هم تاکنون این اعضا به نظر کاری برای حل مشکلات باشگاه برنداشته اند و تنها کشوری فرد مدیرعامل باشگاه است که یک تنه در مقابل انتقادات ایستاده است.

وی نیز در این رابطه چند وقتی است که فقط وعده می دهد و از بزرگترهای باشگاه خواسته اوضاع تیم را کنترل کنند تا مشکلات حل شود و حتی به شایعه اعتصاب در تیم نیز واکنش داده و می افزاید: مطمئن باشید که نمی گذاریم کار به اعتصاب کشیده شود. علی دایی خودش در جریان مشکلات هست و الان هم بزرگی می کند تا جو تیم آرام باشند.

مدیرعامل باشگاه صبا می گوید: تمام باشگاههای کشور این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و این معضل فقط مختص به صبا نیست. تا کنون به بازیکنان 50 درصد پرداختی داشته ایم و بعد از این هم سعی می کنیم تا پایان فصل مشکلات را به تدریج حل کنیم. بازیکنان بدانند که با گلایه و اظهارنظرهای تند مشکلات صبا حل نمی شود و آنها باید در این شرایط به تیم کمک کنند.

به هر جهت از شواهد و قرائن پیداست بیشتر مشکلات این روزهای صبای قم مربوط به مسائل مالی است و تمامی آن به اسپانسر باشگاه بر می گردد که نتوانسته به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.

در این شرایط هرچه به پایان لیگ نزدیک می شویم برنامه ریزی ها برای فصل آینده فشرده تر می شود و حتی صحبت هایی از ماندن دایی و برخی چهره ها برای به گوش می رسد ولی مطمئناً دراین شرایط حتما دایی هم حاضر نیست اعتبار خود را بیهوده خرج کند و نهایتا همه رشته هایش را در مباحث مالی پنبه شده ببیند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار