مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به ثبت 270 شرکت تعاونی تولید محصولات صنایع دستی در استان، خاطرنشان کرد: از این شمار بیش از 50 شرکت فعالیت دائمی و مستمر دارند و حدود 64 هزار نفر از این راه امرار معاش می کنند.
کد خبر: ۲۰۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 30 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محسن ضیایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی غرفه های عرضه و فروش صنایع دستی استان در ایام نوروز 95، گفت: پیش بینی می شود حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال محصولات صنایع دستی در این غرفه ها به فروش برسد.
 
ضیایی اظهار کرد: در ایام نوروز محصولات متنوع صنایع دستی هرمزگان در 35 غرفه عرضه و به فروش می رسد که بیشتر این غرفه ها در کنار مکان های تاریخی و گردشگری استان دایر شده اند.
 
وی بیان کرد: این غرفه ها در 12 بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، میناب، سیریک، بستک و حاجی آباد تا پایان تعطیلات نوروز دایر است.
 
ضیایی با اشاره به ثبت 270 شرکت تعاونی تولید محصولات صنایع دستی در استان، خاطرنشان کرد: از این شمار بیش از 50 شرکت فعالیت دائمی و مستمر دارند و حدود 64 هزار نفر از این راه امرار معاش می کنند.
 
وی همچنین بیان کرد: لباس های بومی محلی، محصولات تولیدی از صدف و دیگر آبزیان، تولیدات حصیری از برگ نخل، گلیم و گبه ، تراش و حکاکی سنگ و محصولات سفالی از مهم ترین صنایع دستی هرمزگان است.
 
ضایی اضافه کرد: در هرمزگان تعداد 43 رشته صنایع دستی رواج دارد که نوار بافی (خوس بافی و شک بافی) و بعد گلابتون دوزی بیشترین صنایع دستی رایج در این استان است.
 
وی با بیان اینکه پارسال 90 میلیاردریال از تولیدات صنایع دستی هرمزگان به فروش رسید افزود: در هفت ماه اول پارسال 870 میلیون دلار بر اساس آمار گمرک، صنایع دستی هرمزگان به خارج از کشور صادر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار