یکی از کارشناسان تغذیه معتقد است که غذاهای پرنمک علاوه بر بالا بردن فشار خون باعث آسیب رساندن به کبد می شود.
کد خبر: ۱۹۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 01 March 2016
یکی از کارشناسان تغذیه معتقد است که غذاهای پرنمک علاوه بر بالا بردن فشار خون باعث آسیب رساندن به کبد می شود.

عرفان پورقبادی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مصرف غذای پرنمک توسط مادران باردار حتی می تواند به کبد جنین در حال رشد نیز آسیب بزند.

به گفته وی یک فرد سالم که فعالیت قابل توجهی نیز دارد باید روزانه یک قاشق چایخوری نمک مصرف کند و بیش از آن می تواند باعث آسیب شود.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: یون های سدیم حاصل از این ماده معدنی به تنظیم حرکت آب در درون بدن و هدایت پالس های عصبی کمک می کند.

پورقبادی افزود: با این حال سدیم بیش از اندازه زیاد با تغییراتی در کبد از جمله تشکیل سلول هایی به شکل عجیب و افزایش مرگ سلولی همراه است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این افزایش فشار خون، خطر سکته یا حمله قلبی و سکته مغزی از دیگر عوارض مصرف بیش از حد نمک برای بدن است.

این کارشناس تغذیه به تاثیر منفی مصرف زیاد نمک بر استخوان ها نیز اشاره کرد و گفت: نمک زیاد، کلسیم را از استخوان ها می گیرد و آن را از طریق ادرار دفع می کند به همین دلیل باعث نازک شدن استخوان می شود.

پورقبادی با بیان اینکه مصرف نمک باید در نوزادان کمتر از بزرگسالان باشد، گفت: در بدن بزرگسالان، مقداری از نمک دریافتی از طریق کلیه ها و بوسیله ادرار کردن از بدن خارج می شود اما در بدن نوزادان، کلیه ها هنوز توانایی کافی برای خارج کردن نمک از بدن را ندارند.

وی افزود: مصرف زیاد نمک، به دلیل نگهداری بیش از حد آب در بدن، باعث افزایش وزن موقتی می گردد و برعکس آن، مصرف کم نمک، به دلیل بیرون کردن آب از بدن، می تواند موجب کاهش وزن موقتی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار