خودکشی جوان بابلسری روی پل فلزی بابلسر نافرجام ماند.
کد خبر: ۱۸۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 14 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، باحضور به‌موقع ماموران انتظامی بابلسر، مرد جوانی که قصد خودکشی از بالای پل فلزی این شهرستان را داشت، از اقدام خود منصرف شد.

این پل که هرچند وقت یک‌بار به‌دلیل اقدام به خودکشی افرادی رسانه‌ای می‌شود، به نماد خودکشی در بابلسر تبدیل شده است.

بر اساس گزارش سازمان ملی جوانان، بهداشت روانی نیمی از جوانان ایرانی زیر 29 سال کشور نگران‌کننده و هشداردهنده است، به طوری که 3.4 درصد جوانان در سلامت روانی خود دچار مشکل جدی بوده و 2.4 درصد نیز از مشکلات روانی رنج می‌برند.

روش اقدام به خودکشی در جامعه ایران نیز به کلی تغییر کرده است. تا پیش از این بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال 1381 روش‌های خودکشی شایع مردان به ترتیب دارآویختگی، خوردن دارو و سموم و استفاده از اسلحه گرم و در زنان خوردن دارو و سموم و خودسوزی بوده است.

از سوی دیگر، روند سالانه مرگ‌های ناشی از مسمومیت‌های دارویی از سال‌های 1381 تا 1389 نشان می‌دهد میزان این مرگ‌ها از 185 مورد در سال 81 به 362 مورد در سال 85 و به 551 مورد در سال 89 رسیده. به عبارت دیگر خودکشی و مرگ‌های ناشی از مسمومیت دارویی در دهه گذشته چهار برابر شده است.

پیش از این نیز مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت اعلام کرده بود مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل و وسیله خودکشی در کشور ما دارو است و مسمومیت دارویی عامل خودکشی در کشور است.

اما در بابلسر روش خودکشی بسیار متفاوت‌تر از سایر نقاط کشور است. روش پرش از پل فلزی معروف بابلسر که هرچند وقت در میان تیتر یک رسانه‌های کشور می‌شود.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار