کارآفرین برتر استان کرمانشاه گفت:نسخه اقتصاد مقاومتی شریان حیات اقتصاد کشور است و باید همه مردم و مسئولان به آن اهتمام ورزند.
کد خبر: ۱۷۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 11 February 2016
کارآفرین برتر استان کرمانشاه گفت:نسخه اقتصاد مقاومتی شریان حیات اقتصاد کشور است و باید همه مردم و مسئولان به آن اهتمام ورزند.

حامد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به فعالیت در عرصه کارآفرینی و استقبال از طرح اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اظهار داشت: دانشجوی رشته کشاورزی هستم و به عنوان کارآفرین در عرصه پرورش مرغ بلدرچین فعالیت دارم.

وی با اشاره به اینکه این نوع از پرنده در ۳۵ روزگی بالغ می شود، افزود: در همه فصول سال می‌توان به تولید و پرورش این نوع از پرنده اهتمام داشت و در ۴۲ روزگی همچنین با در نظر گرفتن ظرفیت و شرایط محیطی مناسب می توان به جوجه کشی و تولید انبوه از این نوع پرنده پرداخت.

حسینی با بیان اینکه اجرایی شدن کامل اقتصاد مقاومتی با تلاش بیشتر و خودکفایی امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: از طریق بسیج سازندگی استان کرمانشاه موفق به دریافت ۳۰ میلیون تسهیلات وام از طریق بانک مهر اقتصاد شدم.

این کارآفرین برتر کرمانشاه در ادامه گفت: حدود ۶ ماه است در کارگاهی ۲۰۰ متری در شهرک صنعتی فرامان که بسیج سازندگی در اختیارم نهاده مشغول به تولید این نوع از پرنده هستم و با وام دریافتی توانستم ۲۰۰۰ هزار بلدرچین را خریداری کند.

وی با بیان اینکه دمای نگهداری بلدرچین در فصول سال متفاوت خواهد بود، یادآور شد: کارگاه پرورش این نوع از پرنده باید دارای سیستم خنک کننده و گرمایشی باشد تا مرحله رشد بلدرچین و جوجه کشی آن در اتاق های طراحی و تهیه شده با موفقیت انجام شود.

حسینی با بیان اینکه طی این مدت ۶ ماه توانسته ۷۰۰ راس تولید بلدرچین داشته باشد، افزود: پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده نیز ۹۰۰ راس جوجه کشی دیگر نیز در همین کارگاه انجام خواهد شد و با گسترش کارگاه می توان بالای یک میلیون تومان در ماه درآمد کسب کنم.

وی با اشاره به خواص غذایی مصرف این نوع از فرآورده و استقبال از سوی مصرف کنندگان ابراز داشت: ارزش قضایی یک تخم بلدرچین معادل ۵ تخم مرغ است و دارای گوشتی لذیذ با کالری بالای غذایی است.

این کارآفرین برتر با بیان اینکه با حمایت مسئولان توانایی صادرات بلدرچین به کشورهای همسایه عراق، سوریه و... را خواهد داشت، اظهار داشت: در حال حاضر صادرات این نوع از پرنده با استقبال خوب به استان‌های ایلام، کردستان، همدان و... صادر می شود.

حسینی اقتصاد مقاومتی را مهمترین نسخه اقتصادی برای عدم وابستگی به درآمدهای ناشی از فروش نفت دانست و گفت: توجه همه مردم و مسئولان به مقوله اقتصاد مقاومتی شریان اقتصادی کشور را به تحرک وا می‌دارد و زنده می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار