معاون حمل و نقل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با توصیه به گردشگران بر رعایت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در این جزیره امن همراه با آرامش گفت : گردشگران خودروهایی را اجاره کنند که دارای شناسنامه باشند .
کد خبر: ۱۵۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 04 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا عادلی گفت : قوانین و مقررات رانندگی در این جزیره از جاذبه های منحصر بفرد و مثال زدنی در کشور است .

وی در مورد رعایت قوانین از سوی گردشگران و توصیه این معاونت به ویژه در ایام تعطیل با توجه به حجم بالای مسافران در جزیره اظهار داشت : گردشگرانی که وارد جزیره کیش می شوند باید به قوانین و مقررات رانندگی در کیش احترام بگذارند ، در کیش خودروها بوق نمی زنند و چراغ قرمز وجود ندارد ، این ظرفیت ها کیش را تبدیل به جزیره ای آرام از نظر ترافیک شهری کرده است ، وقتی سخن از شهر آرام و بدون ترافیک به میان می آید همواره کیش مورد نظر مسافران و گردشگران است .

عادلی خطاب به گردشگران گفت : بسیاری از مسافران و گردشگران در سفر به کیش دستکم یکبار لذت رانندگی در کیش را با خودروهای اجاره ای (رنت ) تجربه می کنند اما خوب است برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از فعالیت افراد سود جو خودروها را از شرکت های دارای مجوزفعالیت اقتصادی و دفاتر مشخص اجاره کنند.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای اجاره ای دارای دفترچه شناسایی و شناسنامه هستند افزود: کسانی که خودرو اجاره می کنند باید در زمان انعقاد قرارداد، به مهر اتحادیه مجمع رنتکاران با برچسب مخصوص توجه داشته باشند ، در غیر این صورت اتحادیه رنتکاران و معاونت حمل و نقل هیچ مسئولیتی در مورد مشکلات پیش آمده را نمی پذیرید.

معاون حمل و نقل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش گفت : فهرست و آدرس شرکت های معتبر اجاره خودرو و شماره تماس آنها در پایگاه اینترنتی به آدرس www.krcsenf.com موجود است .

وی قیمت اجاره خودروها را براساس سال و مدل خودرو متفاوت عنوان کرد.

احترام به حقوق عابرین پیاده هنگام عبور از گذرگاه ها و محل های خط کشی شده ، رعایت حق تقدم عبوربه ویژه در میدان ها ، بستن کمربندایمنی ، همکاری با مامورین راهنمایی ورانندگی ، استفاده به موقع از چراغ راهنمای خودرو در هنگام تغییر مسیر ، روشن نمودن چراغ ها درهنگام غروب تا طلوع آفتاب ، داشتن سلامت روحی و جسمی کامل هنگام رانندگی و رعایت شئونات اسلامی از باید هایی است که عادلی برای استفاده کنندگان از خودرو ضروری دانست .
 
وی استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، بوق زدن ، تردد با خودروهای کثیف ، سرعت و سبقت غیرمجاز،آلودگی صوتی و عبور خودرو از پیست دوچرخه سواری را از نباید های استفاده در زمان رانندگی عنوان کرد .

معاونت حمل ونقل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در ششمین نمایشگاه شهر ایده آل با ایجاد یک غرفه ،پیام هایی را در مورد باید ها ونبایدهای رانندگی در کیش و چگونگی اجاره خودرو به بازدیدکنندگان ارائه کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار