نگهبانی رزمی سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 موسوم به تریومف (پیروزی) برای حفاظت از حریم هوایی در شمال غربی روسیه آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 10 December 2015
نگهبانی رزمی سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 موسوم به تریومف (پیروزی) برای حفاظت از حریم هوایی در شمال غربی روسیه آغاز شد.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، سرهنگ ایگور میگونوف، رئیس دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی غرب روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت: «قرار است در چارچوب نگهبانی رزمی آزمایشی سامانه‌های اس 400، پیوستن آنها به سیستم فعلی دفاع هوایی ـ فضایی منطقه نظامی غرب در راستای شمال غربی امتحان شده و تعدادی از تمرینات ویژه انجام شود».

سامانه «اس-400 تریومف» روسیه که با نام «اس‌آ-21 گراولر» در سازمان ناتو شناخته می‌شود، آخرین فناوری از گروه سامانه‌های پدافند موشکی این کشور محسوب می‌شود و یکی از دستاوردهای مهم دفاعی حال حاضر در جهان است.

آماده‌باش موشک‌های اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

این جنگ‌افزار که برای انهدام اهداف هوایی در همه ابعاد آن در ارتفاع میانی و بُرد بلند طراحی شده،‌ قادر به تشخیص همزمان 100 هدف و درگیری همزمان با 12 هدف با استفاده از سه نوع موشک میان‌برد، دوربرد و فرا دوربرد است.

به گفته کارشناسان، هیچ پرنده‌ای اعم از جنگنده‌ها یا موشک‌های کروز و بالستیک در حداکثر ارتفاع 400 کیلومتری از سطح زمین نمی‌توانند از کمین موشک‌های نابودگر و سامانه راداری قدرتمندِ 600 کیلومتری اس-400 در امان بمانند.


آماده‌باش سامانه اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت‌انداز، هواپیماهای رادار‌محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است. در داده‌نمایی (اینفوگرافیک) زیر مشخصات و اطلاعات فنی اس-400 و دیگر جزئیات عملیاتی آن ذکر شده است:

آماده‌باش سامانه اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار