بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی
در شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد استان‌ها در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات استانی اعلام شد که بر این اساس استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان تهران، رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ 05 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ، رضا بهنام‌پور امروز در جریان بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت اظهار کرد: در شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی که به ریاست دکتر نیکبخت، وزیر جهاد برگزار شد، عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این رتبه‌بندی که از سوی مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد و در حضور وزیر اعلام شد، استان ما بعد از استان تهران، رتبه دوم را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.

وی گفت: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و از این حیث رتبه دوم کشور را کسب کرد.

بهنام‌پور، شاخص جوجه‌ریزی را یکی از مهمترین شاخص‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی به دلیل نقش آن در امنیت غذایی و یکی از مهمترین شاخص‌ها در ارزیابی عملکرد مدیریتی استان‌ها دانست و ادامه داد: افتخار دیگری که در این حوزه کسب شد این بوده که استان کهگیلویه و بویراحمد در این ارزیابی که از سوی وزارت جهاد به صورت رسمی اعلام شد، هیچ‌گاه در محدوده قرمز قرار نگرفت و جوجه‌ریزی در این استان همواره طبق برنامه بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تصریح کرد: این موفقیت‌ها چشمگیر هستند، اما برخی نمی‌خواهند آن‌ها را ببینند و به هر بهانه‌ای تخریب می‌کنند و حتی این موفقیت‌ها را آمارسازی می‌خوانند در حالی که بسیاری از این موفقیت‌ها و رتبه‌ها از سوی وزارت جهاد و در رقابت تنگاتنگ با سایر استان‌ها ارزیابی و اعلام می‌شوند و قطعا هیچ استانی اجازه تضییع حق خود را نمی‌دهد.

بهنام‌پور گفت: کسب رتبه دوم استان در شاخص جوجه‌ریزی و عدم ورود به محدوده قرمز عملکردی در شورای معاونین وزارت به صورت رسمی اعلام شد و استان در این ارزیابی نقشی نداشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۹ ماه از اجرای این سیاست مدیریتی برای تعیین تعهد استان‌ها در شاخص جوجه‌ریزی می‌گذرد، توضیح داد: ثبات بازار مرغ و فراوانی این کالای پرمصرف در بازار، نتیجه اجرای دقیق سیاست‌های کلان بخش کشاورزی و راهبرد‌های مدیریتی، رییس سازمان و همچنین همکاری و تلاش تولیدکنندگان بخش طیور در خط مقدم تولید در این استان است.

وی افزود: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق سیاست‌های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یکسال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است.

وی در بخش دیگری ازصحبت‌هایش گفت: نباید از نقش اساسی مدیریت کلان بخش کشاورزی استان در سیاست‌گذاری‌ها و هدایت و حمایت از اجرای برنامه‌های صنعت مرغ و تحقق این موفقیت‌ها غافل شویم.

بهنام پور با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار