رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: طرح دریافت گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت در این جزیره آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 11 December 2023

به گزارش تابناک جزیره به نقل از ایرنا، سرهنگ «مهدی توانگر» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر راکبان موتورهای شارژی زیادی در کیش وجود دارند که فاقد گواهینامه و مدارک لازم هستند؛ در همین راستا نیز در تلاشیم تا با طرح دریافت گواهینامه آسان یک روزه، آنان به را دریافت گواهینامه تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح تمام اقدامات لازم از قبیل معاینات پزشکی، آزمون آیین نامه، آزمون عملی و سایر موارد لازم، در طول یک روز انجام می‌شود، افزود: داشتن ۱۸ سال تمام و دارا بودن سلامت روحی و جسمی از شرایط قانونی اخذ گواهینامه موتورسیکلت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سخا برای درج اطلاعات هویتی جهت دریافت گواهینامه ضروری است، ادامه داد: سپس با مراجعه به سایت آموزشگاه ایرانیان به آدرس iraninmotorco.ir، نسبت به ثبت اطلاعات موتور، مشخصات فردی، واریز فیش‌های هزینه و اخذ نوبت پزشکی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت گواهینامه در این طرح هزینه‌های به مراتب کمتری را می پردازند، یادآور شد: مکان آموزش عملی و آزمون‌ها در آموزشگاه رانندگی کیش واقع در درخت سبز صنعت چهار، هر دوشنبه از ساعت ۱۲ الی ۱۶ است و پس از قبولی متقاضیان گواهینامه حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز به آدرس ثبت شده ارسال می‌شود.

یک روزه در کیش گواهینامه موتور شارژی بگیرید

آموزش پلیس راهور به ۲ هزار راکب موتور شارژی در کیش

سرهنگ «توانگر» با بیان اینکه‌ ترخیص موتورهای شارژی در این جزیره کیش بدون حضور راکبان آنها در کلاس‌های آموزشی ممکن نیست، گفت: تا به امروز نزدیک به ۲ هزار نفر و در ۲۰ جلسه آموزشی پلیس در این راستا شرکت کردند.

وی ادامه داد: در راستای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور، بیستمین دوره آموزشی و بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کیش با حضور ۱۱۰ راکب موتور شارژی توقیف‌ شده، برگزار شد.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه رانندگان موتورهای شارژی توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند، اضافه کرد: این کلاس‌ها پنج شنبه هر هفته برای رانندگان موتورهای شارژی توقیفی برگزار می‌شود.

 ۱۰ فقره تصادف فوتی توسط موتورهای شارژی طی سال جاری در کیش رخ داده است و طبق اعلام پلیس، تمامی فوت شدگان فاقد کلاه ایمنی بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار