سرپرست بیمارستان کیش با اشاره به برنامه ریزی برای داشتن جزیره‌ای بدون هپاتیت B، گفت: طرح واکسیناسیون ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان در کیش اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 10 December 2023

به گزارش تابناک جزیره، «امید براتی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال اجرای طرحی هستیم تا کیشوندان ۳۴ تا ۵۵ سال در جزیره کیش طی سه نوبت در مقابل بیماری هپاتیت B واکسینه شوند.

وی ادامه داد: کیش از لحاظ سطح فرهنگی، بهداشتی، راهبری منسجم سازمانی و هماهنگی مدیریتی شرایط لازم برای اجرای موفق این طرح را دارد.

رییس بیمارستان کیش با بیان اینکه برای اجرای این طرح به ۷۴ هزار دوز واکسن نیاز داریم، اضافه کرد: این طرح طی هفته‌های آتی آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان تیرماه سال آتی شعار « کیش جزیره‌ای بدون B» را محقق سازیم.

وی گفت: واکسیناسیون هپاتیت B در محل بیمارستان کیش، در مساجد اقامه نماز جمعه اهل تشیع و سنت، کلینیک بوعلی و ۶ ایستگاه، در ۲ شیفت انجام خواهد شد که پیش بینی می شود با توجه به سطح آگاهی کیشوندان، از اجرای این طرح واکسیناسیون استقبال شود.

«براتی» با بیان این که بیماری قابل درمان، قابل کنترل و پیشگیری است، اظهار کرد: باید توجه کرد که اگر به این بیماری توجه نشود، احتمال بروز ضایعات جبران ناشدنی در فرد بیمار وجود دارد؛ واکسن هپاتیت B بسیار موثر است و حدود ۹ از هر ۱۰ نفر فرد بزرگسال که واکسن تزریق کرده‌اند؛ در برابر ابتلا به این ویروس ایمن خواهند شد.

وی عامل هپاتیت B را ویروس HBV و انتقال آن را از طریق بزاق، خون و مایع منی عنوان کرد و افزود: داشتن رابطۀ جنسی محافظت‌نشده، تزریق ماده مخدر با سوزن مشترک، زخمی شدن با سوزن آلوده به ویروس که بیشتر در کادر درمان دیده می شود، خالکوبی یا سوراخ کردن بدن با تجهیزات آلوده، تزریق خون آلوده و انتقال از مادر به نوزاد در دوران بارداری یا هنگام زایمان از راه‌های سرایت هپاتیت B است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار