مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ۱۵۰ بسته سرمایه گذاری جدید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ارزش ۱۷ میلیارد دلار در دومین نمایشگاه اوراسیا رونمایی می شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴ 04 December 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت اله عبدالملکی در نشست بررسی تقاضا‌های سرمایه گذاری از ابتدای سال تا کنون در منطقه آزاد ماکو با بیان این که ماموریت اصلی ما جذب سرمایه گذاری و تمرکز امسال ما معطوف به جهش سرمایه گذاری بوده است؛ افزود: ۶ وظیفه اصلی بر اساس اسناد بالادستی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم که ریشه همه آن‌ها تولید و سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادى در سطح ملی در حوزه سرمایه گذاری ممتاز است و یک سوم صادرات غیرنفتی و ۷۰ درصد ترانزیت کشور از این مناطق انجام مى شود و ۲۵۰۰ شرکت در این مناطق مستقر هستند.

مشاور رئیس جمهور با بیان این که مناطق آزاد و ویژه اقتصادى کشور، حدود ۱۰ درصد اقتصاد کشور را دارا هستند؛ گفت: با توجه به پتانسیلى که در این مناطق وجود دارد می‌توانیم با سرمایه گذارى صحیح به ۳۰ تا ۴۰ درصد اقتصاد ایران برسیم.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: همزمان با برگزارى دومین نمایشگاه تخصصى اوراسیا که از ١٣ تا ١٦ آذر در مرکز نمایشگاه بین المللى تهران برگزار مى شود؛ ۱۵۰ بسته سرمایه گذارى دیگر به ارزش ۱۷ میلیارد دلار معرفى خواهد شد؛ که با معرفی این تعداد، مجموع تعداد بسته‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بالغ بر ۱۰۰۰ بسته می‌شود.

عبدالملکى تاکید کرد: با عرضه بسته‌های سرمایه گذاری در نمایشگاه‌ها و فضا‌های اطلاع رسانی، حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور شکل گرفته است. وى با بیان این که تمام تلاش ما این است تا پایان سال سرمایه گذاری‌های جدید به عقد قرارداد و آغاز اجرای طرح منجر شود؛ گفت: امسال ٥ نمایشگاه خارجی در کشورهاى ارمنستان، چین، روسیه و ۲ نمایشگاه در کردستان عراق برگزار شد و یک رویداد بین المللی هم در هند برای روز‌های آینده برنامه ریزی شده است.

بر اساس این گزارش نمایشگاه تخصصى اوراسیا از ١٣ تا ١٦ آذر با حضور مقامات کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا و برخی کشور‌های عضو شانگ‌های و شورای همکاری خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

شرکت‌های ایرانی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی در این نمایشگاه غرفه دارند و مقرر شده است در حاشیه این نمایشگاه، همایش‌نشست توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگ‌های و شورای همکاری خلیج فارس برگزار شود.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار