کیش – ایرنا – برای اولین بار در کشور هواپیمای پهن پیکر «جانبو جت ۷۴۷» به صورت مکانیزه بارهای خود را تخلیه و بارگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 04 December 2023

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی فرودگاه کیش، ترمینال جدید فرودگاه کیش به عنوان بزرگترین و مدرن‌ترین ترمینال فرودگاهی کشور، دارای ۱۰ پل تلسکوپی است.

از مزایای مکانیزه شدن سیستم تخلیه و بارگیری افزایش سرعت کار در کمترین زمان ممکن است که میزان توقف هواپیما‌ها در فرودگاه‌ها را به حد اقل ممکن می‌رساند.

به گزارش ایرنا، زیرساخت‌های لجستیک یکی از ارکان اصلی توسعه است و در این راستا ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای توسعه حمل و نقل هوایی در جزیره‌ای با شرایط جغرافیایی همچون «کیش»، نقطه عطفی بی، چون و چرا در توسعه محسوب می‌شود.

مکانیزه‌ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، در دولت سیزدهم افتتاح شد تا بار دیگر نشان دهد این دولت عزم جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه دارد.

ترمینال جدید فرودگاه کیش که دارای تمامی استاندارد‌های روز بین المللی است، توسط متخصصان داخلی احداث شده است؛ شرکت‌های دانش بنیان داخلی با نقش آفرینی در احداث این فرودگاه، توانایی‌های خود را در عرصه بین المللی به رخ کشیدند.

ترمینال جدید فرودگاه کیش قابلیت انتقال سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد؛ این فرودگاه ظرفیت انتقال پروازی مسافران در جزیره کیش را چندین برابر افزایش داده است.

برای احداث بزرگترین ترمینال فرودگاهی در کیش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که قیمت به روز تمام شده آن چندین برای این هزینه تمام شده، تخمین زده می‌شود.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار