کد خبر: ۱۱۳۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 23 November 2023

مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه توسعه گردشگری در دستور کار داریم که همگی این موارد نشاندهنده آن هست که فضا برای کار کردن بسیار زیاد بوده و قطعا هر تلاش و فعالیتی همیشه با موفقیت همراه است.

امیر مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با ابراز خرسندی از اینکه مردم و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار را به عنوان یک قطب امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌دانیم و به درستی تشخیص داده‌اند، اظهار کرد: ما مطمئنیم که علاوه بر ماموریت ذاتی در جذب سرمایه‌گذار در حوزه تجارت و صنعت؛ درگاه جدیدی به نام درگاه گردشگری را نیز باید به وظایف و ماموریت‌های قبلی خود اضافه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد خانه سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود و آن را به عنوان «بهشت سرمایه‌گذاری» نام نهادیم، خاطرنشان کرد: ما در منطقه آزاد چابهار نیز همچون تمامی مناطق آزاد برای جذب سرمایه‌گذاران برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که یکی از برنامه‌های عملیاتی ما برای جذب سرمایه‌گذاران حضور پررنگ و موثر در نمایشگاه‌های موفقی همچون رویداد کیش‌اینوکس ۲۰۲۳ بود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: یکی دیگر از راه‌ها به غیر از حضور در نمایشگاه‌ها برای اینکه میزان علاقه‌مندی و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را جلب کنیم؛ تسهیل قدرت مذاکره، قدرت انتخاب و آسان کردن شرایط انتخاب موقعیت‌ها و بسته‌های مناسب سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه امروز منطقه آزاد چابهار با بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با بیش از ۵۸ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در این دوره از نمایشگاه کیش‌اینوکس شرکت کرد، افزود: در واقع سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندن از این طریق با مزیت‌ها و مشوق‌های ما در نمایشگاه‌های سالهای گذشته آشنا شدند؛ بنابراین تلاش می‌کنیم میزان انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای سرمایه‌گذاری در این منطقه را افزایش دهیم.

مقدم، موضوع مهم دیگری که در جذب سرمایه‌گذاری کمک می‌کند و نقش موثری دارد را تلاش برای تقویت زیرساخت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: تقریبا از پاییز سال گذشته خطوط کشتیرانی منظم دریایی اقیانوس‌پیما را برای حمل بارهای کانتینری آغاز کردیم که تاکنون بیش از ۳۰ هزار کانتینرهای بار را از کشور مبداء به اسلکه‌های شهید بهشتی و شهید کلانتری حمل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری‌های خود را ارتقاء دادیم و حتما شاهد رشدهای خوبی در این خصوص خواهیم بود، اظهار کرد: در همین راستا با کمک شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند از جمله شرکت کشتیرانی‌جمهوری‌اسلامی‌ایران و سایر ذینفعان فعال؛ حوزه کشتیرانی را ارتقاء خواهیم داد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: واقعیت این است که ذات تمامی مناطق آزاد به خصوص مناطقی که ماموریت تجاری و صنعتی برای آنها لحاظ شده؛ توسعه و کمک به رشد اقتصاد ملی کشور است.

وی همچنین تصریح کرد: گام مهم و اساسی در این خصوص این است که باید تلاش کنیم زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.ضمن‌آنکه باید کریدور شمال به جنوب از مبداء جابهار که می‌تواند منفعت ملی برای کشور به همراه داشته باشد را توسعه دهیم.

مقدم با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف؛ هشت هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد چابهار طراحی شده افزود: در حال حاضر این پروژه‌ها در قالب ۱۷ قرارداد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان خود را مکلف می‌کند که از محل درآمدهای خود برای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد پس‌کرانه‌ها در چارچوب قراردادها با سرعت حرکت و نیازهای سرمایه‌گذاران را برطرف کند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: امروز توانستیم بیش از ۷۵۰ همت قرارداد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران منعقد کنیم و گام بعدی بسته هزار میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار