در حاشیه برگزاری کیش اینوکس 2023، سفیر برزیل با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دیدار و برای همکاری های مشترک رایزنی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 07 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان در دیدار با "ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو"، ضمن خوش آمدگویی به وی برای حضور در ایران و جزیره کیش همچنین شرکت در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و پانزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور " ۲۰۲۳Kish INVEX " موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های این منطقه آزاد را تشریح کرد.

دکتر رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: این جزیره یکی از جزایر زیبای ایران با ۹۲ کیلومتر مربع وسعت است که ظرفیت بالایی در صنایع مختلف دارد و ما پنج صنعت را به عنوان هدف در منطقه آزاد کیش برای برقراری ارتباطات بین المللی با دیگر کشور‌ها مشخص کردیم که صنعت گردشگری به واسطه زیبایی ها، ظرفیت و جذابیت‌های این حوزه یکی یکی از حوزه‌های پر درآمد مد نظر است.

سرهنگی افزود: جزیره کیش سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور و اقصی نقاط دنیا می‌باشد و وجه تمایز این جزیره با دیگر جزایر ایران در جذب گردشگر، آرامش و اکسیژن خالص موجود در این منطقه است.

وی در ادامه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را از دیگر صنایع کیش معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه اطراف جزیره را آب احاطه کرده ما فضای بسیار مطلوبی برای توسعه حوزه آی سی تی و فناوری برای ارتباط بهتر و کارآمدتر داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حوزه نفت گاز و پتروشیمی و خدمات مربوط به آن را یکی دیگر از ۵ صنعت فعال در این منطقه آزاد برشمرد که به واسطه نزدیکی به سکو‌های نفتی در خلیج فارس از ظرفیت بالایی برخوردار است.

رحیم سرهنگی در ادامه سخنان خود، صنعت مالی و وجود بستر توسعه‌ای آن را نقطه قوت و یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه آزاد کیش خواند.

وی فعالیت‌های حوزه دریا را از دیگر صنایع جزیره کیش برشمرد که توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با دریا و اقتصاد دریا مبنا از اهداف اصلی آن می‌باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه برزیل = یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا محسوب می‌شود گفت:ما در سازمان منطقه آزاد کیش علاقمندیم تا با برزیل مراودات تجاری و مالی داشته باشیم.

سرهنگی در تشریح ظرفیت‌های مطلوب جزیره کیش برای سرمایه گذاران افزود: موقعیت جغرافیایی این منطقه آزاد و همسایگی با ۱۰ کشور دیگر، وجود قوانین تسهیل کننده سرمایه گذاری در مناطق آزاد همچنین حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از سرمایه گذاران، موقعیت خوبی برای تولیدکنندگان برزیل به منظور تولید محصولات با ارزش افزوده بالا رقم می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از دانش فنی شرکت‌های برزیلی می‌توان محصولاتی تولید کرد که مواد اولیه آن‌ها از کشور‌های همسایه قابل تامین است و بستری فراهم می‌شود تا تولیدات برزیلی را به ایران و ۱۰ کشور همسایه آن صادر کنیم که منفعت دو طرفه را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از "ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو" سفیر برزیل در تهران خواست تا با آگاهی از مزیت‌های صنعتی و دانشی برزیل، همکاری لازم جهت معرفی جزیره کیش به تاجران، صنعتگران و تولیدکنندگان حوزه‌های مرتبط انجام دهد تا زمینه ساز گام‌های مثبت و رقم زدن اتفاقات خوب در کیش باشد.

سرهنگی در پایان یکی از موانع دسترسی به بازار‌های منطقه‌ای را فاصله جغرافیایی عنوان کرد و گفت: تبدیل کیش به هاب مالی تجاری و مبادله‌ای در دستور کار سازمان است بنابراین می‌توانیم موقعیتی برای ایجاد نمایشگاه دائمی و استقرار شرکت‌های برزیلی در کیش فراهم کنیم تا مسیر آن‌ها را برای بازاریابی در کشور‌های همسایه را هموار کنیم.

"ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو" سفیر برزیل نیز در این دیدار ضمن قدردانی از دعوت صمیمانه، استقبال و مهمان نوازی مسئولان کیش گفت: تنها سه سال به بازنشستگی من مانده، اما با توجه به روابط خوب با دولت برزیل به عنوان سفیر برزیل در ایران فعالیت می‌کنم و می‌توانم در ایجاد روابط، همکاری خوبی با شما داشته باشم.

وی افزود: پیش از حضور در ایران به عنوان سفیر، دو نشست در برزیل با موضوع آشنایی با نقاط قوت و ظرفیت‌های موجود در کشور ایران برگزار شد که من با این آگاهی وارد ایران شدم و در حال حاضر آمادگی برپایی نشست بعدی با محوریت اقتصاد و تجارت ایران و برزیل را داریم.

"ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو" گفت: بخشی از کمیسیون مشترکی که ایجاد می‌شود به مناطق آزاد مرتبط است که می‌توان در این قالب کار‌های بزرگی انجام داد چراکه تجارت با برزیل رقمی بالغ بر ۵ میلیارد دلار است و با توجه به اینکه ایران به تازگی وارد بریکس شده است، ظرفیت‌هایی وجود دارد که ما می‌توانیم همکاری خوبی در حوزه‌های اقتصادی و افزایش تجارت و توسعه چند‌جانبه بین دو کشور داشته باشیم.

سفیر برزیل در تهران بیان داشت: وزیر خارجه برزیل با همتای ایرانی خود همکاری‌های اقتصادی و توجه به مناطق آزاد تجاری را پیگیری خواهد کرد، همچنین با ارتباط نزدیکی که بین من و سفیر پیشین ما که در حال حاضر دبیر تجارت و مالی برزیل است، اتفاقات خوبی بین کیش و برزیل در پیش خواهیم داشت.

وی در خصوص توافقنامه تجاری اقتصادی که در دستور کار قرار گرفته است گفت: پیشنهاد می‌کنم بخشی از آن به جزیره کیش با قابلیت مالی اختصاص داده شود و کیش اینوکس ظرفیتی است که می‌توان از آن در همین زمینه بهره گرفت.

"ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو" تصریح کرد: از نظر من، جذابیت‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی در جزیره کیش است به خوبی به جهان منعکس نشده و باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد.

سفیر برزیل در تهران در پایان سخنان خود عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل از کیش دیدار کنند تا در بحث توسعه تجارت همکاری‌های لازم را انجام دهند، همچنین مسئولان اتاق بازرگانی برزیل که علاقمند به دیدار از این منطقه آزاد هستند با همکاری شما می‌توانند در این جزیره حضور یابند.

گفتنی است مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این پیشنهاد را مثبت ارزیابی و از آن استقبال کرد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار