مشاور رییس جمهور با اشاره به نقش ویژه سرمایه گذاری، مناطق آزاد را پایلوت قدرتمندی برای تحقق این امر مهم بر شمرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 07 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الله عبدالملکی در آیین افتتاح همایش دهمین سالگرد برگزاری رویداد بین المللی کیش اینوکس که یک شنبه ۱۵ آبان در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد با تاکید بر نقش مهم سرمایه گذاری در تولید از آن به عنوان خالق قدرت اقتصادی نام برد و گفت: کشور‌های دارای تولید بیشتر و بالاتر، از قدرت برتری نیز در جهان و سطوح بین المللی برخوردار هستند.

عبدالملکى با اشاره به ۲۴۳ نوع سرمایه گذاری با ارزش۱۰ تا ۱۳تریلیون دلاری سرمایه افزود: برای استفاده از این سرمایه‌های موجود در دنیا نیاز به برنامه ریزی است.

مشاور رئیس جمهور از اشتغال ۷۰۰ نفر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: تراز تجاری این مناطق در سال ۱۴۰۱ مثبت و ۷۷۰ میلیون یورو ارزیابی شده است و همچنین این مناطق با صادرات سالانه ۱۸ میلیارد دلار و ۷۰ درصد ترانزیت دریایی در حال فعالیت هستند.

وی به رفع مشکلات بنیادین مناطق آزاد در دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد سکوی صادرات هستند و قاچاق کالا و کالای سرگردان در این مناطق وجود ندارد.

حجت الله عبدالملکی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادى را در سطح بین المللی و جهانی بهشت سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: ۸۵ بسته سرمایه گذاری با ارزش ۱۵ میلیارد یورو در دولت سیزدهم معرفی و اصلاح فرآیند ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد انجام شده است.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار