معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر لزوم تقویت رویکرد حمایتی سرمایه گذاران از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد که این مهم زمینه ساز تعامل سازنده و رشد آنها را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 07 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جواد مشایخ در همایش دهمین نمایشگاه بین الملل کیش اینوکس ضمن اشاره به نقش محوری شرکت‌های دانش بنیان در رشد و توسعه کشور، اظهار داشت: همانطوری که شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های ارزشمندی دارند سرمایه‌های سرمایه گذاران نیز ارزشمند است و باید به امر مهم برد برد و همکاری لازم اهتمام ویژه داشت.

مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های موجود و ماموریت‌های اصلی مناطق آزاد که جذب سرمایه گذاری است باید در راستای تبدیل کیش به جزیره نواورانه گام‌های موثری برداشت.

به گفته مشایخ با نگاهی اجمالی به جامعه دانش آموزی کشور باید از مفهوم اقتصاد دانش بنیان که همان واژه معنابخش رشد و توسعه است درک درستی داشته باشیم.

وی، اظهار داشت: در طول پانزده سال فعالیت خود دوره‌های آموزشی و ماموریتی خود را در زمینه تجاری سازی فناوری، تمرکز به شکل دهی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه زیر ساخت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری و دوره جدید نیز تمرکز بر توسعه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دادیم.

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان این که اقتصاد دانش بنیان را نباید محدود به محصولات پیشرفته و پیچیده کنیم، بیان داشت: بلکه سلامت، بهداشت، کشاورز و... اولویت کاری ما است و دانش را در این زمینه‌ها به کار خواهیم گرفت.

جواد مشایخ با اشاره به این که در سال ۹۲ تعداد ۵۵ شرکت دانش بنیان در سراسر کشور فعال بود، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه رقم موجود به تعداد ۹ هزار ۲۶۴ شرکت رسیده است.

مشایخ شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه نیازمند سرمایه هستند و آن چه که دارای مکمل این نیاز است تامین مالی می‌باشد و باید با روش‌های مختلف نسبت به جذب تامین مالی اقدام کنند.

وی، خاطر نشان کرد: تا کنون تعداد ۶۷۲ محصولات دانش بینان احصا شده به ۸۷ کشور مختلف صادر شده است و شرکت‌ها در سطحی قرار دارند که در صورت جذب سرمایه به شرکت‌های دانش بنیان اضافه می‌شوند.

به گفته مشایخ استفاده از تولید قانون بار اول با تایید معاونت بدون مناقصه؛ انعقاد قرار فراهم شده و پتانسیل‌های ارزشمندی در حوزه دانش بنیان نهفته است که می‌تواند با سایر فعالان تاثیر گذار باشد

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار