توافق نامه ای به منظور همکاری های مشترک میان سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان حوزه انرژی به امضا رسید.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ 06 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم امضای توافق نامه همکاری مشترک"توسعه اقتصاد دانش بنیان حوزه انرژی" میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد کیش با حضور جواد مشایخ معاون اقتصاد دانش بنیان و رحیم سرهنگی رییس هیئت مدیریت و مدیرعامل سازمان عصر دوشنبه ١۵ آبان در حاشیه نمایشگاه بزرگ اقتصادی "کیش اینوکس" در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین المللی کیش به امضا رسید.

این توافق نامه با هدف امکان سنجی تخصیص زمین مناسب جهت پیاده سازی طرح‌های فناورانه، تسهیلگری در خصوص اعطای مجوزات آغاز فعالیت‌های عمرانی، تخصیص زیرساخت‌های لازم از قبیل انشعابات آب، برق و گاز و سایر نیاز‌های لازم مجری طرح‌ها جهت اجرای پروژه‌های تعریف شده از جمله مفاد ذکر شده در این توافق نامه بود.

این گزارش حاکیست، با انعقاد این توافق نامه؛ حمایت از بازارسازی محصولات شرکت‌های فناورانه حوزه انرژی در راستای برنامه توسعه جزیره کیش و همچنین تسهیلگری در خدمات صادرات و واردات محصولات شرکت‌های فناوری حوزه انرژی مستقر در این منطقه محقق خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، حمایت و همکاری در برگزاری رویداد‌های فناورانه در راستای اجرایی سازی موضوعات تفاهم نامه و همکاری مشترک در زمینه تامین دانش، احداث و اه اندازی واحد‌های زنجیره صنایع پایین دست پتروشیمی در دستور کار قرار می‌گیرد؛ بنابراین گزارش سازمان منطقه آزاد با اجرای طرح‌های پایلوت بهینه سازی و هوشمند سازی مصرف انرژی با کمک ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های فناورانه در حوزه انرژی تجدید پذیر متنایب با شرایط زیست محیطی جزیره کیش جز تعهدات خودر در این توافق نامه برشمرد.

گفتنی است معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر اساس انعقاد این توافق نامه حمایت از طرح‌ها و موضوعات مورد توافق طرفین در راستای رفع نیاز فناوانه، و انجام پروژه‌های دانش بنیان ملی با استفاده از همه ابزار‌های موجود از جمله قانون جهش تولید دانش بنیان را از تعهدات خود عنوان کرد.

همچنین حمایت و تسهیلگر در ایجاد کنسرسیوم‌هایی متشکل از شرکت‌های دانش بنیان توانمند، حمایت از پروژه‌های دانش بنیان در قالب حمایت‌های تحقق و توسعه و تسهیل در صدور مجوز‌های قانونی مرتبط با معاونت علمی و حمایت و همکاری در برگزاری رویداد‌های فناورانه از دیگر مفاد این توافق نامه می‌باشد.

لازم به ذکر است در امضای این توافق نامه تفاهم نامه سه جانبه نیز میان سازمان منطقه آزا کیش، معاونت علمی و شرکت دانش بنیان ساخت تجهیرات آریا اروند که فعالیت‌هایی را در زمینه گاز‌های فیلر در داخل جزیره داشته و مصارفی را در انواع گاز‌های سی ان جی به امضا رسید.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار