مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به مهاجرت پذیری بالای این استان گفت: سند ملی کنترل و کاهش طلاق در این استان باید بومی سازی شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 16 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمد جواد کاظمینی در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای کاربردی و قابل اجرا جهت کنترل و کاهش آمار طلاق در استان البرز افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می شود، بنابراین باید این سند بر اساس شاخص های مختلف استان بومی سازی شود.

وی بیان کرد: باوجود روند افزایشی آمار طلاق در سنوات اخیر، در سال گذشته روند آمار طلاق در استان البرز روند کاهشی بوده است.
کاظمینی با اشاره به اینکه می توان با اقدامات موثر و ارایه راهکارهای عملیاتی گام های موثری در این زمینه برداشت، افزود: توجه به مقوله های مهم؛ آموزش و مشاوره در مراحل مختلف زندگی از جمله سنین نوجوانی و جوانی می تواند به برقراری ارتباط موثر و شناخت کافی منجر شود که باید بیش از پیش مورد توجه کانون های فکری و اندیشه ای قرار گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز افزود: این هیات اندیشه ورز از سال گذشته فعالیت خود را در سطح استان البرز آغاز کرده در این زمینه ضروری است علاوه بر دستگاه های مسوول در این امر از جمله؛ بهزیستی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و ورزش و جوانان که طبق سند نقش مهم و محوری دارند، با حضور اندیشمندان حوزه های فرهنگی و اجتماعی نسبت به ارایه راهکارهای عملیاتی در حوزه کاهش آمار طلاق اقدام کرد.

وی یادآورشد: دراین زمینه از علاقه مندان حوزه های علمی و پژوهشی دعوت بعمل می آید ضمن برقراری و ارتباط تنگاتنگ با این هیئت، به رسالت اجتماعی خود در راستای بهبود زندگی و تغییر نگرش به سبک زندگی جامه عمل بپوشانند.
مقدمه ازدواج پایدار، آموزش مهارتهای ارتباطی است
کاظمینی افزود: ماحصل مباحث مطرح شده در این جلسات در کنار بررسی راهکارهای علمی، حاکی از تجربیات زیسته است که بیانگر اهمیت توجه به مقوله ازدواج پایدار است که باید از طریق مهارتهای ارتباطی به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.
وی تاکید کرد: تجربیات زیسته هر یک از ما موید این مطلب است که اگر نتوانیم نسل نوجوان و جوان را پیش از امر ازدواج به آموزش مهارتهای ارتباطی و زندگی پیوند دهیم، نتوانسته ایم گامی مهم در راستای تحکیم بنیان خانواده که به کاهش آمار طلاق بینجامد، برداریم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز اضافه کرد: توجه کانون های مهم محلات همچون مساجد نقش محوری در این حوزه دارند که با هدف گذاری مناسب می توانند یاریگر مسئولان در امر کاهش آمار طلاق در استان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار