مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از نوع نگاهی که در استان نسبت به محیط زیست وجود دارد گلایه کرد و گفت: سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای برخی پروژه‌های زیست محیطی در نظر گرفته شده بود اما این اعتبارات به پروژه‌های دیگر اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷ 28 April 2024

۲۳۰ میلیارد تومان محیط زیست را به پروژه‌های دیگر دادند!/ گونه‌های ارزشمند از دست رفته بعد از سیل جاده چالوس را احیا کنید

به گزارش «تابناک البرز» مجید درگی با اشاره به اینکه سیل خرداد ماه سال گذشته خسارت سنگینی به رودخانه کرج و گونه‌های آبزی آن وارد کرده است، اظهار کرد: متاسفانه این سیل حدود ۹۰ درصد آبزیان پایین دست سد کرج را از بین برد که قزل آلای خال قرمز از مهمترین آنها است.

وی ادامه داد: طبق برآورد انجام شده این سیل بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به محیط زیست منطقه وارد کرد ولی متاسفانه این آمارها در هیچ منبع رسمی ذکر نشده و این جای گله دارد.

پل‌ها خیلی زود جایگزین شد اما فکری به حال محیط زیست نشد

وی ابراز کرد: بعد از سیل جاده چالوس، راه‌ها و پل‌ها به سرعت جایگزین شدند و اعتبار مناسبی برای خسارات وارد شده در حوزه عمرانی تخصیص داده شد ولی متاسفانه فکری به حال خسارت وارده به محیط زیست و احیای گونه‌های از دست رفته نشد.

این مسئول تصریح کرد: احیا و جایگزین کردن گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری بعد از حوادثی مثل سیل، زلزله و ... کار ساده‌ای نیست و به اعتبار زیادی نیاز دارد.

درگی با بیان اینکه برای احیای آبزیان از دست رفته نیاز به اجرای پروژه‌های احیای اکوسیستم و همکاری و تعاملات ملی داریم، افزود: این کار ساده‌ای نیست و به حمایت جدی دولت نیاز دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از محیط زیست باید از قالب جلسه خارج شود و نمود عینی به خود بگیرد، گفت: از شش ماه قبل از آخرین سفر رئیس جمهور به البرز، جلسات متعددی با حضور مسئولان کلان استانی و کارشناسان برگزار و در این جلسات ۲۳ پروژه زیست محیطی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان تعریف شد.

وی ابراز کرد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی، در نهایت ۲۳۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها نهایی و بنا شد در سفر رئیس جمهور به البرز به تصویب برسد اما متاسفانه هیچ اعتباری برای پروژه‌های محیط زیستی در نظر گرفته نشد و اعتبارات به سایر پروژه‌ها تخصیص داده شد که این جای گله دارد.

وی افزود: واقعا با این نگاه چه انتظاری می‌توان داشت که حال محیط زیست در سال‌های آتی بهتر و مشکلات موجود رفع شود؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: اتفاقاتی مثل سفرهای استانی فرصت مناسبی برای مطالبات به حق مردم در همه زمینه‌ها از جمله دغدغه‌های محیط زیستی است به همین دلیل نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

این مسئول ابراز کرد: محیط زیست چالش آینده کشور است و ما باید علاوه بر حفظ آن به دنبال ارتقای جایگاه آن نیز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار