رییس هیات پزشکی ورزشی استان البرز با اشاره به جمعیت بالای ورزشکاران این استان، گفت: جامعه ورزشی قهرمان خیز البرز نیازمند راه اندازی یک بیمارستان پزشکی تخصصی ورزشی است.
کد خبر: ۱۱۱۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 01 July 2023

راه اندازی بیمارستان پزشکی تخصصی نیاز جامعه ورزشی البرز

به گزارش «تابناک البرز» دکتر «سلمان آذرسینا» راه اندازی این بیمارستان تخصصی را نیاز به یک هماهنگ استانی دانست و افزود: تمام مسوولان استانی باید بسیج شوند تا اینکار انجام شود.

وی ضرورت راه اندازی این بیمارستان را نه تنها برای البرز بلکه برای دیگر استان های کشور عنوان و اظهار کرد: در کشور چنین بیمارستانی تاکنون راه اندازی نشده است و این در حالی است که در صورت مصدوم شدن ورزشکاران در حین تمرین و یا مسابقات نیاز به درمان های تخصصی وجود دارد.

آذرسینا با اشاره به راه اندازی کلینیک پزشکی ورزشی در البرز در اردیبهشت ماه سال جاری، گفت: پیش از این فقط در تهران یک کلینیک پزشکی ورزشی وجود داشته که آن هم بسیار قدیمی است و اکنون به جز البرز که یک کلینیک تخصصی و به روز دارد، در یکی یا دو استان کلینیک های کوچکی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این محل این کلینیک فقط مختص فیزیوتراپی بود که از ۱۴ ماه پیش بازسازی و ساخت و ساز این مرکز در دستور کار قرار گرفت، افزود: حجم زیادی از هزینه بازسازی و تامین دستگاه های پزشکی مربوطه توسط خیران تامین شده است.

کلینیک پزشکی البرز آماده پذیرش ورزشکاران آسیب دیده دیگر استان ها هست

رییس هیات پزشکی ورزشی استان البرز به آمادگی این کلینیک برای پذیرش ورزشکاران آسیب دیده از دیگر استان ها نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون این مرکز با ۶ پزشک ارتوپد همچون رشته های تخصصی آسیب استخوانی، جراح مغز و اعصاب، ستون فقرات و همچنین متخصص تغذیه ورزشی، قلب، روانشناس ورزشی، فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی قرارداد منعقد کرده است.

وی یادآور شد: هیات پزشکی ورزشی با چند مرکز درمانی قراردادهایی منعقد کرده تا در صورت نیاز به درمان های تخصصی و بیمارستانی ورزشکاران به این مراکز مراجعه کنند که از جمله این مراکز بیمارستان تخصصی آرام، مرکز تصویربرداری عظیمیه کرج و آب درمانی مهرشهر است.

باشگاه های ورزشی در بیمه ورزشکاران کوتاهی نکنند

رییس هیات پزشکی ورزشی برخی از باشگاه های استان به دلیل رقابت با همدیگر و پایین تر آمدن هزینه نام نویسی نسبت به بیمه ورزشکاران اقدام نمی کنند، گفت: باشگاه های ورزشی باید نسبت به بیمه ورزشکاران اقدام کنند و این در حالی است که هزینه بیمه از خود ورزشکاران دریافت می شود.

وی با بیان اینکه در این صورت با بروز هر مشکل و آسیبی برای ورزشکاران دیگر کسی پاسخگو نیست، اظهار داشت: در ابتدا مسوول باشگاه که مسوولیت حقوقی دارد و ممکن است بعدها دچار مشکل شود و بعد نیز ورزشکار کودک، نوجوان و جوانی که دچار آسیب شده با توجه به اینکه بیمه نداشته باید هزینه ها را به صورت آزاد و یا طبق بیمه هایی که تحت پوشش هست پرداخت نماید.

آذرسینا گفت: این در حالی است که بیمه ورزشی پوشش خیلی خوبی به ورزشکاران می دهد و اجباری بوده و بر همین اساس هر باشگاهی که ورزشکاران را ثبت نام می کند موظف به بیمه ورزشکاران می باشد.

وی افزود: بیمه ورزشکاران بسیار پایین و برای مدت یکسال ۷۰ هزار تومان است.

در استان البرز ۱۷۳ هزار و ۹۵۰ ورزشکار بیمه شده وجود دارد که ۴۶ هزار نفر آن ها از ابتدای سالجاری به جمع این بیمه شدگان پیوسته اند.

رشته های ورزشی بدنسازی و فوتبال بیشترین بیمه شدگان را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار