مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش گفت: عملیات اجرای طرح فیبر نوری جزیره هندورابی با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷ 29 January 2023

محمودرضا طهماسب پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح به طول ۲۹ کیلومتر بین حوضچه های جزایر کیش و هندورابی با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت ارتباطات زیرساخت کشور اجرا شده است.

وی اضافه کرد: هزینه بروز تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که عملیات اجرایی آن طی ۲ ماه اجرا شده است و دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

طهماسب پور یاد آوررشد: برقراری ارتباط زیرساخت فناوری و توسعه شبکه ملی اطلاعات، اتصال جزیره هندورابی به رینگ سراسری ملی برای برقراری ارتباط پایدار در زیرساخت از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: بخش عملیات بین ۲ حوضچه جزایر این طرح با توجه به تکلیف دولت در راستای توسعه زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات سراسری توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و بخش عملیات از حوضچه ها تا داخل جزایر نیز توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش یاداور شد: پیش بینی می شود با برقراری ارتباط پایدار زیرساختی موجب رونق و شکوفایی جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران‌ در این جزایر در راستای وجود اینترنت و پایداری آن برقرار شود.

جزیره هندورابی یکی از جزایر ایرانی خلیج‌فارس در حد فاصل بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته و ۲۲٫۸ کیلومترمربع مساحت دارد.

فاصله هندرابی تا بندر چیرویه ۹ کیلومتر، تا جزیره کیش ۲۸ کیلومتر، تا بندر لنگه ۱۳۳ کیلومتر و تا بندرعباس ۳۲۵ کیلومتر است.

در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ قانون الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش از سوی رییس‌جمهور ابلاغ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار