مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در آئین افتتاح آموزشگاه ۶ کلاسه «شهید راسخ» شهر مأمونیه که به همت خانواده نیک اندیش راسخ احداث شده است اعلام کرد: امسال ۴۱ واحد آموزشی در این استان به بهره برداری می رسد و تعهدات خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در سال جاری به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 13 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسین محمدی افزود: ۴ درصد دانش آموزان استان مرکزی در شهرستان زرندیه مشغول به تحصیل هستند و سرانه فضای آموزشی در این شهرستان به ازای هر دانش آموز معادل۷/۳
مترمربع می باشد که نسبت به سایر مناطق استان کمتر است.
وی یادآورشد: در شهرستان زرندیه به دلیل مهاجر پذیر بودن تاکنون علیرغم همه تلاش های صورت گرفته نتوانسته ایم به سرانه استاندار فضای آموزشی دست یابیم، این در حالی است که طی ۳ سال گذشته، ۵ واحد آموزشی و سالن ورزشی تکمیل و به مجموعه آموزش و پرورش شهرستان زرندیه تحویل داده شده است.
محمدی اظهار داشت: در حال حاضر ۷ پروژه آموزشی در این شهرستان در دست احداث است که پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری ۳ پروژه دیگر نیز به بهره برداری رسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با بیان این که در شهرستان زرندیه تنها یک مدرسه کانکسی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد به زودی با تأمین زمین مناسب، ساختمان آموزشی مدنظر احداث و جایگزین آن شود.
محمدی تاکید کرد: امسال ۴۱ واحدآموزشی در استان مرکزی به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی احداث و به بهره برداری خواهد رسید که در تاریخ ۱۰ سال اخیر این اداره کل، یک رکورد بی سابقه است و به قطع می توان گفت طی سال های آتی نیز این رکورد تکرار نخواهد شد.
وی با بیان اینکه با ثبت این رکورد استان مرکزی تنه به تنه استان های برخوردار و بزرگ کشور خواهد زد گفت: یکی از منابع مالی که این اداره کل طی سال های اخیر به شدت در زمینه جذب آن تلاش کرده است، جذب تعهدات خیرین مدرسه ساز است و طی سه سال گذشته این تعهدات از ۲۵ میلیارد تومان به ۷۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: واحد مشارکتهای مردمی این اداره کل با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، روزانه به طور متوسط ۱۸۷میلیون تومان آورده برای دولت داشته اند.
محمدی با بیان اینکه اعتبار لازم برای احداث آموزشگاه «شهید منصور راسخ» به صورت کامل توسط خانواده خیر و نیک اندیش راسخ پرداخت شده است یادآور شد: ایشان تمام هزینه های تخریب و بازسازی آموزشگاه ۱۷ شهریور شهر مأمونیه را نیز متعهد شده اند که عملیات احداث آن به زودی آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار