رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: منفی بودن جواب آزمایش کرونا به معنای مبتلا نبودن به این بیماری نیست.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 11 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی صدوق افزود: متاسفانه در طی روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان در کل دنیا هستیم که در کشور ما نیز در طی ۱۰ روز اخیر چندین شهرستان قرمز کرونایی به ثبت رسیده است.
وی تاکید کرد: بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک طی این دو سال اخیر سانتر اصلی کووید ۱۹ بوده است و در روزهای اخیر روزانه ۶ تا ۸ تست پی سی آر انجام و کلیه تست ها منفی گزارش شده است از این رو بیماری با تست مثبت کووید ۱۹ گزارش نشده اما این مهم به معنای عدم ابتلا نیست و بیمار دارای علائم کووید ۱۹، می تواند نشانه ای از اثبات ابتلا به کرونا باشد.
وی تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و بیماران که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند حتماً در دریافت دُز چهارم واکسن خود اهتمام ورزند.
وی اضافه کرد: در این روزها به دلیل ورود ریزگردها از استان های جنوبی کشور و کشورهای مجاور، گریبانگیر آلودگی هوا نیز هستیم که این مهم در شهرستان اراک که یک شهرستان صنعتی می باشد مزید بر علت است و آلودگی هوا را مضاعف می کند.
دکتر صدوق توصیه کرد: کودکان زیر ۶ سال و افراد بالای ۶۵ سال به ویژه افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی عروقی حتی الامکان در این روزها از منزل خارج نشوند و در صورت خروج از منزل حتما زدن ماسک را در اولویت کار خود قرار دهند تا ضمن پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ در برابر ریزگردها نیز از خود مراقبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار