پلیس پیشگیری استان بر رعایت هشدار‌های انتظامی به منظور جلوگیری از سرقت منزل تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 07 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، توصیه‌های پلیس پیشگیری از این قرار است:

- تاحدامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری نمائید.

- حتماساختمان محل سکونت خود را به سیستم اعلام هشدار هوشمند (دزگیر) که سیم کارت همراه برروی آن نصب می‌شودمجهز نمائید.

- بر روی دیوار حیاط، تمامی پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر پاسیو وغیره حتما حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

- برای جلوگیری از سرقت منزل به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنید، در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید وهمچنین از قفل کتابی مخفی که در پشت درب نصب می‌شود استفاده کنید.

- نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال ودارایی موجود خود در منزل صحبت نکنید.

- به زنگ‌های بی وقت و بی مورد تلفن منزل بی توجه نبوده وآن‌ها را بعنوان زنگ خطر تلقی نمائید.

- نسبت به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی تفاوت نبوده ودر صورت مشاهد موارد مشکوک شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

-درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید و هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکرده و تمامی درب‌های داخلی ساختمان اعم از درب پشت بام، هال، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت را قفل کنید.

- کنترل ورود و خروج در مجتمع‌های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارید، کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.

- برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنید، در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید و از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری کنید.

- از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید و در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن بصورت یک جا خودداری کرده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

- از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید و قبل از خروج از منزل از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود که قصد بیرون رفتن از منزل را ندارند بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.

- به هنگام ترک منزل تمامی پرده‌ها و کرکره‌ها را نکشید، برخی از آنان را به همان صورتی بگذارید که در حالت عادی از آن‌ها استفاده می‌کنید و محوطه بیرون منزل خود را نیز همواره روشن نگاه دارید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار