سرهنگ حسن زاده در پایان با بيان اينكه پليس با قاطعيت تمام در برخورد با سارقان به صورت شبانه روزي در تلاش است به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۵۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸ 14 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 24/03/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
آزادسازی41 هزار متر اراضی کشاورزی / تخریب 36 فقره ساخت و ساز غیرمجاز 
فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 41 هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزش یک هزار و 230 میلیارد ریال در منطقه ییلاقی کیاسر از توابع شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و در پی تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی و تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در بخش چهاردانگه از توابع شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی پس از هماهنگی قضائی در اجرای 36 فقره آرای قضایی و احکام صادره با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی، 41 هزار متر از اراضی کشاورزی را رفع تصرف و اعاده به وضع سابق کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، ارزش زمین رهاسازی شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر یک هزار و 230 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان اصلی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سردار میرزایی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.
-------------------
آزاد سازی 24 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در نوشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از رفع تصرف 24 هزار متر از اراضی باغی و کشاورزی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"اکبر درویشی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغات توسط افرادی سودجو در منطقه کجور شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران انتظامی شهرستان با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی با تخریب حصار و ساخت و سازهای غیر مجاز  نسبت به آزاد سازی زمین ها اقدام کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق نسل آینده با هدف سودجویی اقدام به تصرف و تغییر غیر قانونی زمین و منابع طبیعی و خدادادی می کنند، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و 5 متهم به مرجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ درویشی در پایان از مردم خواست: ضمن خودداری از خرید غیر قانونی زمین و یا هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی و منابع طبیعی، در صورت شناسایی و آگاهی از فعالیت سودجویان مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.
---------------------

کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال در آمل 
جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 20 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزش 9 میلیارد ریال در شهرستان آمل خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی افرادی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار  ماموران قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان آمل به همراه کارشناسان اداره برق شهرستان محل فعالیت متهمان را شناسایی کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهمان دستگیر و در بازدید از محل فعالیت آنان20 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر 9 میلیارد ریال کشف شد.
سرهنگ حسینی، قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد شد.
-----------------------
کشف میلیاردی پودرهای بدنسازی قاچاق در چالوس 
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف میلیاردی پودر بدنسازی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش پودرهای غیرمجاز در ان شهرستان، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از شناسایی فرد فروشنده با هماهنگی قضائی در بازدید از منزل وی تعداد 7 هزار عدد انواع قرص های بدنسازی غیرمجاز خارجی، 400 کیلوگرم انواع پودر مکمل بدنسازی خارجی غیرمجاز، 11 هزار و600 نخ انواع سیگار خارجی غیرمجاز،40 بطری نوشیدنی نیرو زا خارجی قاچاق،70 عدد انواع آمپول های بدنسازی خارجی قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه ارزش ریالی محصولات کشف شده، 3 میلیارد ریال برآورد شد، تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و پرونده در دست بررسی است.
سرهنگ خسروی همچنین هشدار داد که افراد مراقب سلامت خود باشند و همچنین والدین مراقب فرزندان خود با توجه به اقتضاعات دوران نوجوانی و ماجراجویی که به دنبال تناسب اندام هستند و به باشگاههای پرورش اندام می روند از این مکمل ها استفاده نکنند و بدنبال ورزش های سالم باشند.
-----------------------
دستگیری شرور متواری در "میاندورود" 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری شرور سابقه دار و متواری طی یک عملیات غافلگیرانه خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری " در تشريح اين خبر بیان داشت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر وقوع نزاع، درگیری و ایجاد ناامنی و همچنین ایجاد مزاحمت برای شهروندان از سوی اراذل و اوباش، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی، محل اختفای متهم که به واسطه درگیری، جلب و چاقوکشی و همچنین ارعاب شهروندان تحت تعقیب پلیس بود، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی میاندورود تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ باقری در پایان خاطرنشان کرد: پلیس قاطعانه در برابر مخلان نظم و امنیت عمومی ایستاده است و اجازه جولان دادن به اینگونه افراد را نخواهد داد.
-------------------------
ایستگاه آخرخودروی های حامل موادمخدر در آمل 
فرماندهی انتظامي شهرستان آمل از کشف 12کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 2 سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" با بیان این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي، طرح کنترلی در سطح شهر به اجراء در آوردند.
وی افزود: در پی رصد عناصر تهیه و توزیع موادمخدر بوسیله دو دستگاه خودروی سواری در سطح شهر، پلیس موادمخدر این شهرستان در عملیات پیچیده اطلاعاتی و رعایت مسائل حفاظتی و اصل غافلگیری خودروهای موصوف را در محور هراز متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: در بازید صورت گرفته از خودروها، مقدار 5 کیلو و 100گرم شیشه، 5کیلو 200 گرم هروئین و 1کیلو700گرم تریاک که بصورت ماهرانه ای درخودرو جاساز شده بود، کشف کردند و متهمان نیز دستگیر و با قرارمناسب روانه زندان شدند.
سرهنگ داداش تبار با بيان اينکه مواد مخدر يك عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، اذعان داشت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.
-------------------------
سارقان ساختمان های نیمه کاره در ساری زمین گیر شدند 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارقان سابقه دار ساخنمان های نیمه کاره و کشف اموال سرقتی در گشت زنی های هدفمند پلیس در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در حین گشت زنی در بلوار پاسداران به یک دستگاه خودرو وانت مزدا دارای ۳ نفر سرنشین با پلاک مخدوش مشکوک شده و دستور ایست دادند که راننده خودرو به محض رویت ماموران با افزایش سرعت و با حرکات نمایشی چندین مرحله به سمت موتورسیکلت سازمانی ماموران گشت حمله ور شده و قصد واژکونی موتور سازمانی را داشت.
وی افزود: پس ازچندین مرحله دستور ایست پلیس و عدم توجه راننده، ماموران با رعایت قانون بکار گیری سلاح و شلیک گلوله به سمت لاستیک خودرو موفق به متوقف کردن خودرو شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: پس از مهار خودرو ،سارقان اقدام به فرار کردند که با هوشیاری و تلاش ماموران دستگیر و طی بازرسی صورت گرفته از خودرو آنها مقادیر زیادی اموال سرقتی از جمله دستگاه جوش، دستگاه دریل، دستگاه سنگ فرز ، لوازم و تجهیزات ساختمانی کشف کردند.
سرهنگ حسن زاده در پایان با بيان اينكه پليس با قاطعيت تمام در برخورد با سارقان به صورت شبانه روزي در تلاش است به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
------------------------
دستگیری سارق قطعات خودرو و دریچه های فاضلاب در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق قطعات خودرو و دریچه های فاضلاب با 13فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار"در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از قطعات خودرو و دریچه آب و فاضلاب، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی، ماموران پاسگاه زرگرشهر این فرماندهی با نجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند موفق به شناسایی سارق شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه ماموران با هماهنگی قضائی و در عملیاتی ضربتی سارق را دستگیر کردند اظهار داشت: متهم در تحقیقات پلیسی تاکنون به 13فقره سرقت از قطعات خودرو و دریچه آب و فاضلاب شهری اعتراف کرد.
سرهنگ شالیکار در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً از طریق سامانه110به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.
----------------------
دستگیری سارقان خانه باغ ها در "بهشهر" 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 3 سارق خانه باغ ها با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی" اظهار داشت: پس از وقوع چند فقره سرقت در خانه باغ ها موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران این فرماندهی با تلاش شبانه روزي و بکارگيري گشت هاي نامحسوس، 3 سارق سابقه دار را شناسايي و با هماهنگی قضائی در عملياتي غافلگيرانه آنان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه سارقان دستگیرشده به 10 فقره سرقت اعتراف کردند، بیان داشت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عنایتی در پایان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات پلیس برقراری نظم و امنیت در جامعه است خاطرنشان کرد: همکاری مردم با پلیس عامل مهمی در توسعه امنیت پایدار است و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
--------------------------
دستگیری سارقان سیم و کابل برق در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارقان حرفه ای و اعتراف به 11 فقره سرقت سیم کابل برق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت های متعدد سیم وکابل برق و تخریب خطوط انتقال برق در تعدادی از روستاهای شهرستان محمودآباد به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی با همکاری مآمورین پاسگاه بیشه کلا، موفق شدند 3سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در بازجویی های فنی بعمل آمده توسط پلیس ، سارقان به 11 فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ حسین زاده در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شدند.
----------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار