مدیرکل گمرکات قم گفت: شتاب ایجاد شده در زمینه صادرات کالاها از گمرکات استان که به خصوص از سال گذشته قابل ملاحظه است، طی سال‌جاری با سرعت و در حجم بیشتری دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 11 April 2022

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: افزایش صادرات و توسعه تجارت خارجی عامل مهمی برای شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان به خصوص درحوزه تولید و اشتغال است و برهمین اساس به دنبال بالا بردن سهم کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی قم در بازارهای بین‌المللی هستیم.

وی افزود: درهمین رابطه در اسفندماه سال گذشته ۳۲هزار و ۱۱۲ تُن انواع کالا به ارزش ۲۶ میلیون و ۷۴۴هزار و ۶۷۷ دلار از گمرکات استان قم به بازارهای جهانی صادر شد که این حجم از صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، بیش از ۱۰۵ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: همچنین درسال ۱۴۰۰ به طور کلی ارزش کالاهای صادر شده از این استان ۲۸۳ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۴۹ دلار بوده‌است که این میزان صادرات در مقایسه با آمار سال ۹۹، رشد حدود ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد و بیانگر افزایش سهم صادرات در بخش تجارت خارجی قم است.

دریکوندی گفت: برای کمک به توسعه حضور فعالان اقتصادی استان دربازارهای بین‌المللی، فرآیندهای اداری در گمرکات قم تسهیل شده و با سرعت خوبی انجام می‌شود تا صادرکنندگان بتوانند محصولات مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان بین‌المللی خود برسانند.

وی بیان کرد: در بخش واردات نیز عمده کالاهای وارد شده به گمرکات استان را کالاهای اساسی و مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد که خود عامل مهمی برای گسترش تولید و اشتغالزایی به شمار می‌آید، بنابراین گمرکات قم در هر دو بخش صادرات و واردات یاری دهنده فعالان اقتصادی استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار