رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: در نشستی با حضور جمعی از مسئولان مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی خمین بررسی شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 17 February 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی افزود: روز گذشته نشستی با حضور فرماندار شهرستان، معاون عمرانی فرماندار، معاون صنایع دستی استان، شهردار شهر خمین و جمعی از هنرمندان صنایع دستی شهرستان تشکیل شد و در این نشست به مسائل و مشکلات هنرمندان شامل پیگیری ایجاد بازارچه فروش صنایع‌دستی در مرکز شهر خمین و ساماندهی و رفع معضلات بازارچه صنایع‌دستی در پارک ولیعصر بررسی شد.
در این جلسه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مرکز شهرستان خمین و راهکاری حمایتی در راستای رونق یافتن آنرا خواستار شدند و بر کمبود سهمیه بیمه تامین اجتماعی در برخی از رشته‌های هنری را مهمترین مشکل خود نام بردند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مرکز شهر خمین می‌تواند زمینه معرفی آثار هنری و فروش دست ‌سازه‌ها و کمک به معیشت هنرمندان مهیا باشد گفت: تلاش برای ایجاد یک بازارچه دائمی و ثابت عرضه محصولات صنایع دستی در مرکز شهرستان با حمایت فرمانداری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال پیگیری است.
مشهدی با تاکید بر اینکه شهرستان خمین دارای محصولات صنایع‌دستی بی‌نظیر و حدود ۵۰۰ هنرمند فعال صنایع‌دستی است که برای فعالیت بهتر نیازمند ایجاد بازارچه دائمی است گفت: صنایع‌دستی یک ظرفیت ارزشمند برای کسب درآمد است و این هنر می‌تواند به معیشت گروههای مختلف بویژه بانوان جوان کمک کند.
او یادآورشد: خوشبختانه این شهرستان با داشتن هنرمندان متعدد از ظرفیت خوبی در این عرصه برخوردار است که اگر مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار